John Guest hurtikobling i metall?

Har opp igjennom årene hatt noen John guest hurtigkoblinger (8mm (5/16") til 1/4" FFL) hvor plasten har sprukket (spesielt den delen der det er gjenger). Sist nå hadde det lekket masse øl ut som jeg plutsleig oppdaget idag. Disse er skrudd relativt løst på så jeg tror ikke det er grunnen til at de har sprukket.
Jeg mistenker at sprekkene dannes når jeg er å styrer i kegeratoren slik at koblingen av og til kommer i klem. Finnes disse i rustfritt stål?
 
Det kan godt hende det blir noe drag på dem. Pleier som regel ikke å dra i slangene, men kegeratoren min er laget av ett vinskap med plass til 2 store 20L korneliusfat og ett 9-10L fat. Det er såvidt jeg får inn alle fatene og må ofte slite litt for å få de alle inn. Men jeg tror jeg skal gå tilbake til rusfri slangenipler i stedet da jeg egentlig veldig sjelden har behov for å løsne slangene fra ball lock.
 
Bruker du star san, husk å vaske det; star san gjør plast «brittle».

 
Bruker du star san, husk å vaske det; star san gjør plast «brittle».


Kan skrive under på det - hadde en periode der jeg var litt vel hissig på Star San uten å skylle dem etterpå. Har røket en del hos meg, spesielt den løse plastdelen som sitter med mothaker for å holde på slangen. Uten at jeg har nøyaktig sammenligning på JG vs DuoTight. så er det Duotight-koblinger fra KegLand som jeg har måtte kastet mest av pga. dette.
 
De så fine ut, men fant ikke noe om at de eksplisitt var Food Safe på noe vis, vet du noe om det?
Nei, men har ikke daua enda. Tror jeg bestilte fra en annen selger på Aliexpress første gang. Da stod det at de var laget av 304 rustfritt stål og pakning i viton. Begge deler skal være greit med næringsmidler. Du kan søke litt mer og de om du finner en annen selger med bedre beskrivelse.
 
Tilbake
Topp