Jørgen + strøm = farlig

Har (etter å ha lest diverse tråder her og andre steder) bestemt meg for å ofre en gjæringsbøtte og to stykk vannkokere fra europris til ølgudene (som varmtvannskar). Første elementet (1000 watt) er montert med pakningen som var i vannkokeren, og lekker ikke. Kjører en testrunde med 25 liter vann, som allerede har  behagelig temp. Utsiden av elementene skal inn i en IP44-boks med silikonpakning mot dunken, elementene er jordet, og koblingen skal foregå ved hjelp av skjøteledning med av/på knapp per uttak. Stikkontakten står på en 16A kurs med jording, men uten  jordfeilbryter. Da jeg tidligere har opplevd noen ubehagelige kombinasjoner av meg + strøm, tenkte jeg at jeg bare skulle høre om det finnes ytterligere tiltak en kan gjøre for å minske risiko for elektrokusjon, brann eller andre festlige sideeffekter. Noen som har innspill?

se på dette, krympesrømpe rundt koblinger, sillikon oppefra og ned men ikke i bunn pga kondens. jordfeilbryter......

Vedlegg

• IMG_0378.JPG
    IMG_0378.JPG
    1 MB · Sett: 269
  • IMG_0379.JPG
    IMG_0379.JPG
    2,2 MB · Sett: 270
Takker og bukker for innlegg i tråden. Har allerede gått til innkjøp av noen vanntette koblingsbokser, skal gi de en runde med silikon utvendig og med elteip og krympestrømpe innvendig. Samt at jeg skal gå til innkjøp av ett stykk "stikkontakt" jordfeilbryter fra mine venner på biltema. Har jeg forresten regnet riktig når jeg tror at to 1000 watts elementer trekker ca 9 amp på kretsen?

Tilbake
Topp