Juleøl konkuranse 2015

Hobie

Norbrygg-medlem
Lurte på kor eg kan melde meg på årets juleøl konkuranse, kan ikkje finne det noken plass?
 
Som @Duckboot sier, så vil informasjon om konkurransen komme snart, senest rundt månedsskifte. Selve arrangementet vil bli avholdt 14. november på Tautra, som vanlig.
 
Hehe, det kommer med nyhetsbrevet som vil sendes ut ila uka. Reglene og øltypene vil være like som tidligere år.
 
En juleøl med alegjær uten krydder, hvilken kategori hører den under? 13D Andre røykøl?
 
Da bruker du klasse 13E, Andre tilsettinger og beskriver ølet slik at dommeren vet hva det er. Feks er det en "juleale", så skriver du det. Se konkurransebeskrivelsen for detaljer.
 
F... Jeg valgte 13D siden det ikke er noen andre tilsettinger enn ale-gjær, men så er det jo heller ikke brygget på røykmalt.
Mangler det ikke en juleale-kategori? ;)
Er det noen mulighet for mag å endre påmeldingen?
 
Da bruker du klasse 13E, Andre tilsettinger og beskriver ølet slik at dommeren vet hva det er. Feks er det en "juleale", så skriver du det. Se konkurransebeskrivelsen for detaljer.
Skal dette i så fall komme med på etiketten man printer ut?
 
Nei, der kommer det vel bare klasse og nummer. Dommerne vil få tilgang til nødvendig ekstrainformasjon før dømming.
 
Hepp. Jeg prøver å registrere en juleøl med tilsetninger (en imperial stout) og er litt usikker på hvordan dette skal registreres?
Jeg ser du kan velge 13B krydret øl under "Klasse og øltype"
Men under "Hvilken øltype er ølet basert på" så er det eneste tilgjengelige valget "13F: Klassisk norsk juleøl"
Burde det ikke være et alternativ for å for å velge "9E: Imperial stout" her? Eller er det noe jeg har misforstått i skjemaet eller konkurransen.

http://take.ms/gKwVU
 
Det burde strengt talt det, men du må nesten gjøre det på samme måte som beskrevet tidligere i tråden. Altså bruke kommentarfeltet til å beskrive hva slag øl det er, samt koblingen mot "jul".
 
Men det finnes jo ikke no alternativ for overgjæret juleøl generelt
Hva skal man da huke av for, hvis det f.eks er en Imperial Stout eller Barley Wine uten røyk eller krydder
 
Da bruker du klasse 13E, Andre tilsettinger og beskriver ølet slik at dommeren vet hva det er. Feks er det en "juleale", så skriver du det. Se konkurransebeskrivelsen for detaljer.

Grunnkategori vil da bli 13F, men så må du skrive øltype i kommentarene. Da det ligger i klasse 13E vet dommeren at det ikke er et standard juleøl, samt at de vil få med beskrivelsen når de dømmer.
 
Tilbake
Topp