Kegerator med plass til 3 corneliuser.

Beron

 
Har kjøpt denne riggen fra tyske ebay :
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=016&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=260104826376&rd=1&rd=1

Som dere ser har den tre kraner. Planen er å ha den i en ledig krok på stua.

Noen av dere som vet om små kjøleskap/frysebokser med plass til 3 corneliuser ?

Har en termostat som lar meg bruke fryseboks selv om det ideelle kanskje hadde vært kjøleskap pga vekten på tårnet (13kg) + den steinplata jeg har tenkt å bruke som underlag.

Noen tips ?
 
Hei!

Pass på, mitt skap tar bare 2 fat. Du må nok finne et større kjøleskap, bygge ut et eksisterende eller droppe 1 av kranene (eller koble den til springen som vannkrane).

Kult tappetårn forøvrig! :)
 
Richard skrev:
Beron, du finner skapet til Eduard som tar 4 fat på denne linken:

http://norbrygg.no/forum/index.php?topic=330.msg1220#msg1220
.. ikke så vanskelig å lete..

.. ikke så vanskelig å lese og se på bilder..  ;)
Hadde lest den tråden før jeg postet.

[quote author=Eduard]
Pass på, mitt skap tar bare 2 fat. Du må nok finne et større kjøleskap, bygge ut et eksisterende eller droppe 1 av kranene (eller koble den til springen som vannkrane).
Kult tappetårn forøvrig!
[/quote]

:) Vannkranvarianten er jo en løsning, antar at det blir noe sånt eller en liten fryseboks. Tror det er vanskelig å få plass til tre fat i et kjøleskap, er vel ofte standardmål på de greiene der.
 
Kanskje det går om du får tak i et kjøleskap av 'mellomformat', altså høyere enn et benkeskap men ikke helt opp til taket. Det spørs da om det er behagelig å tappe på slik høyde.
 
Eduard skrev:
Kanskje det går om du får tak i et kjøleskap av 'mellomformat', altså høyere enn et benkeskap men ikke helt opp til taket. Det spørs da om det er behagelig å tappe på slik høyde.

Har et gammelt kjøleskap i mellomformat der det går inn tre corneliuser, aberet er at man nesten måtte hatt gardintrapp for å nå opp til kranene, en annen sak er at det ikke blir så veldig diskret å ha på stua.
Tror Dragen hadde kommet med noen "små" protester da.
 
Er det anbefalt å borre inn i siden på Kjøleskapet? Så en video hvordan man finner kjøleelementene. burde vel gå greit hvis man bommer på de?
 
Jeg tror at mange kjøleskap bare kjøles på baksiden. Men det skader ikke å sjekke før man borrer. For borrer man gjennom elementene så ødelegger man kjøleskapet. Ellers så er døren temmelig trygg for slike feil ;D.
 
Hadde vært greit å slippe å ha slanger hengende hver gang man åpner skapet, og rissikere ølfontene. ;) Takk for tipset.
 
Det er sikkert mulig å lede slangene slik at de ikke henger løst, men at de dreier i nesten samme linje med hengslene. Litt vanskelig å forklare, men veldig enkelt i utgangspunktet. Eller tenkte du bruke kjøleskapet til oppbevaring av mat også?
 
Mat + øl =  :cheeky: Dette skal være et reint ølskap. Øl er reint, mat er skittent ;) Det skal brukes som gjæringsplass også.
Jeg skjønner hva du mener, skal overveie mulighetene. Det går jo ann å ha begge deler  :klovn:
 
Har sagd ut et hull i toppen av mitt skap og det funker helt fint det!  Er ikke noen kjølesløyfer i toppen av vanlige skap uten fryser oppe så vidt jeg vet.
 

Vedlegg

  • Kopi av Nokiabilder 021.jpg
    261,8 KB · Sett: 747
Eduard skrev:
Det er sikkert mulig å lede slangene slik at de ikke henger løst, men at de dreier i nesten samme linje med hengslene. Litt vanskelig å forklare, men veldig enkelt i utgangspunktet. Eller tenkte du bruke kjøleskapet til oppbevaring av mat også?

Jeg har kjøpt noen 90-graders John Guest koplinger. En kort 3/8'' slange fra "Shank" (slangeklemme) til 90-graderen. Så en kort 3/8'' slange til 3/8'' - 3/16'' J G-kopling og en meter+ med 3/16 slange. Så en overgang 3/16'' til 3/8" igjen, 3/8 slangebit til kuleventil-ut (slangeklemme). Da går alle slangene mot hengslene og det går greit med å åpne og lukke. Og greit å demontere for rengjøring.
030,033  3/8" - 3/8" Hun Hun 90 grader      DKK 26,00.      Fra "Lund Teknik" (http://shop.beertools.dk/index.php?cPath=748&cPathTop=776).

janh
 
Tilbake
Topp