• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

kjøleboks ønskes kjøpt

Jeg har allerede en kjøleboks fra Europris, men har kommet til et punkt der en 36L kjøleboks ofte er for lite for mesking.

Jeg ønsker derfor å utvide ved å kjøpe en boks til. Desverre er dette sesongvare, og Europris har dem ikke lenger.

Jeg har allerede kjøpt inn alt som trenges for å lage manifold og gjennomføring, trenger egentlig bare selve boksen.

Evt. tips til hvor jeg kan få fatt i en slik boks mottaes også med takk!

Båtutstyr butikker har oftes store gode kjølebokser. Jeg oppgraderte nettopp til 89liter.
Sjekk om du har en best marin butikk i nærheten, de har de samme som bryggselv bare mye rimeligere.

Bestmarin.no ellernoeidenduren

Jeg kjøpte igloo fra Seasea.no :) Butikken ligger "rett bak" Sandvika Storsenter. 700-ish for rundt 50 liter om jeg ikke tok helt feil.

Takk for alle svar!

En igloo til 600 er egentlig ikke værst, selv om jeg har et håp om å komme unna litt billigere. Jeg har med en på laget her som er særdeles gnien  ::)

35L-boksen på biltema koster tross alt bare 150, og gjør jobben helt fint om jeg har to. Men, får jeg tak i en større en brukt er det selvfølgelig enda bedre, og det er det jeg håper på mest av alt!

Waltz: Hadde du bodd litt nærmere hadde det vært aktuelt! Men frakten ned til Oslo blir vel dyrere enn boksens verdi...

Jeg fant i dag ei brukt kjøleboks til den nette sum av 30,-. Rød og hvit, med drenering og to håndtak. Rommer mellom 40-50 l vil jeg tro. Fant den hos en brukthandler med en rein tilfeldighet. Så kanskje det er et tips? Sjekk ei bruktsjappe, så kanskje du er heldig?

AMelbye skrev:
Takk for alle svar!

En igloo til 600 er egentlig ikke verst, selv om jeg har et håp om å komme unna litt billigere. Jeg har med en på laget her som er særdeles gnien  ::)

35L-boksen på Biltema koster tross alt bare 150, og gjør jobben helt fint om jeg har to. Men, får jeg tak i en større en brukt er det selvfølgelig enda bedre, og det er det jeg håper på mest av alt!

Waltz: Hadde du bodd litt nærmere hadde det vært aktuelt! Men frakten ned til Oslo blir vel dyrere enn boksens verdi...

Vi skal veldig snart kvitte oss med en 89-liters Igloo kjøleboks med nesten intakt kobbermanifold i bånn og gjennomføring. Den er brukt, men holder helt fint. Dersom dere er interessert, kan dere få kjøpe den ganske billig - nypris var vel nesten 2 000 kr.

Bjornendre: Takk for tips!

Martin E: 89L er nok større enn vi har behov for. Vi har en koker på 60L og kan koke max 55L. Behovet for meskedunk på over 60L vil være veldig skjeldent.

En 50-60L vil nok være nærmere optimalt for vårt bruk, da med en 35L ved siden av for de batchene med høyest OG :)

MEN, hvis prisen er riktig skal jeg selvfølgelig vurdere saken :)

Tilbake
Topp