Kjøpe digitaltermometer i Oslo?

Noen som har anbefalinger til hvor man får fatt på et godt og presist digitaltermometer av god kvalitet i Oslo?

Evt. noen som har lyst til å låne meg et i forbindelse med autotuning i.la uka? Mitt fra ebay var ikke allverden.

Ikke et direkte svar på det du spør om. Men selv så brukte jeg et hundrekroners-steketermometer, fant ut at det viste riktig temp ved kok (her må du ta høyde for moh, men der dere brygger er vel maks 0,1-0,2 grader avvik ifht havoverflaten på en god dag), kalibrerte PID'er etter dette ved kok, og hvis de viste samme temp på en ikke-kok-temperatur så var det good to go.

Jeg bruker Thermapen til alt som skal taes temp på på kjøkkenet. Koster litt, men er faen så bra. Det er en prod da, ikke noe du kan ha liggende i mesken feks. Kjøpte det på Amazon, bruker det mange ganger daglig.

Tenkte å kjøpe en thermapen, men trenger å få autotunet før bryggedag på søndag, så hadde håpet å få kjøpt eller evt. lånt noe før søndagen.

Tenkte å kjøpe en thermapen, men trenger å få autotunet før bryggedag på søndag, så hadde håpet å få kjøpt eller evt. lånt noe før søndagen.
Du kan få låne kjøtt-o-meteret mitt i morgen hvis du vil, og gjøre samme trikset som jeg gjorde.

Du kan få låne kjøtt-o-meteret mitt i morgen hvis du vil, og gjøre samme trikset som jeg gjorde.

Kan være verdt et forsøk det. Jeg har et par digitale termometere til steking selv (ikea og jernia), men hadde trodd de ikke var helt presise.

Kan være verdt et forsøk det. Jeg har et par digitale termometere til steking selv (ikea og jernia), men hadde trodd de ikke var helt presise.

Jeg har prøvd fire-fem forskjellige termometere, og alle viste "feil" ved kok, som er vel sånn man førstegangs-tester et termometer? Men etter å ha tatt atmosfærisk trykk i beregningen viste det seg at de ikke var så ille likevel, hvor det Weber-termometeret var nærmest, hvis ikke helt på.

Tanken var at hvis både termometer og PID viste det samme ved f.eks 60 grader, etter å ha kalibret PID ved kok, så antar jeg at det er til å stole på, da jeg ser på sannsynligheten for at begge viser akkurat like mye feil, 40 grader under kok som ganske liten. Så konkluderte med at de er nøyaktige ved å kalibrere ved kok.

Dette Weber termometeret til under hundrelappen som mange skryter av får du på Coop OBS Alnabru. Kjøpte selv et for kort tid siden, har dog ikke fått testet det.

Sendt fra min HTC One

Dette Weber termometeret til under hundrelappen som mange skryter av får du på Coop OBS Alnabru. Kjøpte selv et for kort tid siden, har dog ikke fått testet det.

Sendt fra min HTC One

Helt enig. Weber kom med et nytt steketermometer i år med tynn tupp. Særdeles kjapt og nøyaktig!

Thermapen er genialt. Så godt som momentant avlesning (noen få sekunder) og fint til matlaging siden det trenger å være 3 millimeter inne for å måle tempen. Bruker det til alt mulig og lett verdt de hundrelappene det kostet - særlig siden jeg fikk det i julegave. Kan dog ikke måle tempen i bunnen av mesken, proben er vel ca 15 cm lang.

Tilbake
Topp