Knekt termometer

Jeg klarte å knekke et europris-saga-termometer(standard pinne termometer) kjøpt på europris rundt 2003-2004 engang i to rett over gryta mens jeg skrapte ut maltekstrakt av en boks.

Det jeg lurte på er om noen vet om saga-termometerene fra 2003-2004 innholdt giftige substanser(og om dagens varianter gjør det)?
Også det er mulig det havnet litt knust glass ned i gryta. Er det isåfall bare å sile glassbiten(e) ut det gjennom en gammell bomulls t-skjorte?

Det er kun snakk om ca 10 liter øl, men har lite lysst å dumpe det.

Jens

stoffene si brukes i dagens termometre er ganske harmløse, men grunnet glasset vil jeg si dump det. jeg ser ikke for meg at skjorteøl slår an.

Da jeg brygget mitt første øl i går brukte jeg et steketermometer fra Clas. Det er, som du sier, sånn som stikkes inn i skinesteika. Jeg synes det funket helt greit, men det var som sagt mitt første øl – så sammenligningsgrunnlaget er noe tynt.

fmandal skrev:
Da jeg brygget mitt første øl i går brukte jeg et steketermometer fra Clas. Det er, som du sier, sånn som stikkes inn i skinesteika. Jeg synes det funket helt greit, men det var som sagt mitt første øl – så sammenligningsgrunnlaget er noe tynt.

Bruker det samme funker fint det  :)

jens183 skrev:
Hva slags termometere er det dere bruker? Funker sånne steke termometere man stikker inn i skinke-steika?

Ja jeg bruker sånn. Har en fra USA (Fahr.) og en fra Coop OBS (C). Begge viser samme temperatur sist jeg brygga så virker jo lovende  :)

Tilbake
Topp