Kokekar fra Highgravitybrew.com

Hei folkens,

Har brukt den siste tiden til å lete etter utstyr siden jeg til nå bare har lånt utstyr til å brygge. Tenker jeg kjøper det meste ferdig montert siden det er brygginga, ikke bygginga, som appellerer mest til meg. Har sett at noen på forumet har kjøpt utstyr derfra tidligere, deriblant kokekar, og jeg lurer på diverse ting noen av de eller andre kanskje kan hjelpe meg med.

De selger kokekar med varmeelement montert og jeg vurderer et 4,5kW element med en Electric Kettle Controller (EKC) for å regulere kokinga. MEN, jeg har bare en 16A kurs tilgjengelig der jeg skal brygge og 4,5kW drar litt mer enn det. Vil jeg kunne omgå dette problemet med den EKC'en de har? Mao. holde meg unna max på regulatoren, eller regulerer den ved å skru elementet på og av og dermed dra ~21A hver gang den skrur elementet på? Er ikke helt inne på hvordan dette fungerer, men har litt kontroll på det grunnleggende. Og er det mulig å sette en vanlig jorda kontakt på denne EKC'en, eller bør det være komfyrkontakt?

Og til de som har handla der tidligere... God service, leveranse og fraktkostnader...?
 
Oppdatering...

Kundeservice der kunne fortelle meg at jeg kan klare meg med 16A ved å bruke den regulatoren (EKC), så lenge jeg holder meg på lav innstilling. Så har man iallefall utstyret klart til den dagen man får kraftigere kurs og vil brygge store batcher  :skitbra:

Ingen som vet noe om leveranse og fraktkostnader?
 
Tilbake
Topp