• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ønskes Kjøpt Komplett nybegynner sett

Og hva legger du i det? Komplett som bryggemaskin, gjæringskar termometer osv eller er det gryte og meskepose?
 
Og hva legger du i det? Komplett som bryggemaskin, gjæringskar termometer osv eller er det gryte og meskepose?
Tenker bryggemaskin i førsteomgang, gjæringskar, termometer osv kan man kjøpe ved siden av også...

Men har litt stramt budsjett nå fortiden, så vil heller starte med en litt billigere brukt en, også kan man oppgradere seg :)
 
Tenker bryggemaskin i førsteomgang, gjæringskar, termometer osv kan man kjøpe ved siden av også...

Men har litt stramt budsjett nå fortiden, så vil heller starte med en litt billigere brukt en, også kan man oppgradere seg :)

Da ville jeg gått for en billig gryte og en meskepose. Om ikke volumet er så høyt kan man kjøle med kaldt vann i vasken.
 
Tips til billig gryte med tappekran? Kan vell få kjøpt sånn kjøler som man bare kobler til vann inn/ut?

Kjøler kan du kjøpe. Spørs hvor mye budsjett du skal ha. Kran kan man sette inn selv om man har behov. Ikke alle som bruker det. Noen tar med alt bunnslammet, noen siler og noen gjærer til og med i gryta. Jeg brygger for tiden i en 20l gryte som jeg kjøpte på coop for 349. Lager ca 10l ferdig øl.
 
Tilbake
Topp