Kran fra Biltema

Hei.
Kjøpte bordgjennomføring og kran fra Biltema i dag for å montere kran på min HLT. Begge er 1/2", men jeg har problemer med å få skrudd bordgjennomføringen inn i kranen. Det går et par omdreininger, og så er det stopp. Virker nesten som om de er forskjellig gjenget. Er det andre som har hatt trøbbel med dette?
 
Høyrest veldig rart ut at Biltema skal selja både BSP og NPT - det er vel truleg produksjonsfeil?  Det er lite avvik som skal  til før det feilar. 
 
Har ikke opplevd BT,CO eller Jula har koniske gjenger på kranene, har du noe halvtoms å prøve både gjennomføringen og kranen på, det kan være som katla sier, det er tross alt ikke presisjonsarbeid på slike ting.
 
Opplevde akkurat samme problem.  Gikk for den lille blanke kranen med en liten svart hendel på og den passet.
 
Det ser ut til at det er samme gjenging likevel. Jeg skrudde alt sammen med makt, og det gikk for så vidt sammen og ble tett. Vet ikke helt om jeg får dette fra hverandre igjen, men den tid den sorg…
 
Frode_jo skrev:
Det ser ut til at det er samme gjenging likevel. Jeg skrudde alt sammen med makt, og det gikk for så vidt sammen og ble tett. Vet ikke helt om jeg får dette fra hverandre igjen, men den tid den sorg…

Du brukte vel gjengeteip? Da skulle du jo ikke trenge å dra den helt inn, men så langt det går og da tetter jo teipen resten.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Tilbake
Topp