Kran og gjennomføring til kjølebag "alt i ett".

Iffuer

Norbrygg-medlem
Jeg har akkurat fått kloa i en Coleman 54 Qt (bestilt fra Cabelas i Junaiten) og tok derfor turen innom min rørlegger for å få tak i litt kobberdeler etc.'

Mens jeg var der fikk jeg øye på  denne "device'n" i delekassen hans, og den ble med meg hjem :skitbra:!

http://www.vvskupp.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=21627
Denne "krana" har et ca 5cm langt gjengeparti, og med en ekstra plate og mutter på innsiden har man en perfekt "alt i ett" gjennomføring og kulekran til tykkveggede kjølebokser/meskekar.

Passer perfekt i dreneringshullet som allerede finnes i boksen. Tror den er 3/4" gjenget.  Veggene i denne boksen er litt skrå, og jeg har måttet bruke litt akvariesilikon til tetting, men det funker utrolig bra sammen med koppermanifold.  Etter hva jeg kan forstå er dette den enkleste løsningen man kan finne for oss med "rørvegring", og jeg vil tro den også er den rimeligste.
 
den så kjempegrei ut. hvilken diameter er det på gjennomløpet på den, og hvordan er det med rengjøringen av krana?
Jeg har slike plastkraner fra vin&bar, og demonterte den her en dag, og la merke til at rengjøring av den ikke var av det enkle slaget! :bank2:
 
Den har ytre diameter ca 16.5mm og jeg tror det heter 3/8" gjenger.

Rengjør den kun ved å skylle varmt vann gjennom den - demonterer ikke. Ser at det er en skrue i hendelen og at det muligens går an å ta den fra hverandre men ser ingen grunn til det.
 
Tilbake
Topp