Kloakk
Norbrygg-medlem
Jeg har fått øynene opp for Saison, og jeg har brukt oppskriften som er å finne i Brewing Classic Styles. Det er, ikke overraskende, en solid oppskrift, men jeg kunne gjerne tenkt meg å bruke det som en mal når jeg nå vil teste ut forskjellige urter og krydder, jeg er ikke så glad i frukttilsetninger i øl, men jeg bruker gjerne skall fra sitrusfrukter og dette er jo ikke en tråd bare for meg så det er selvfølgelig hyggelig med alle slags tilsetninger.
Det er også spennende å høre om det er noen typer malt som kan gi positive bidrag til en Saison, men jeg personlig er først og fremst ute etter krydder og urter inklusive skall. Kanskje noen har prøvd eikechips?
Jeg legger ved oppskriften fra Brewing Classic Styles så dere kan se hvordan malen ser ut.
Malt:
85,5% Pilsnermalt
6,8% Hvetemalt
6,4% Munichmalt
1,3 Mørk Krystallmalt
Humle:
Hallertauer Mittelfrueh @60 min til 22IBU
1g/l Hallertauer Mittelfrueh @0 min
Gjær:
Lallemand Farmhouse(ikke fra BCS)
Ser fram til å høre hva dere syns gir en ekstra eller spesiell twist til en Saison og er det mulig, skriv gjerne mengde i gram pr liter e.l
Det er også spennende å høre om det er noen typer malt som kan gi positive bidrag til en Saison, men jeg personlig er først og fremst ute etter krydder og urter inklusive skall. Kanskje noen har prøvd eikechips?
Jeg legger ved oppskriften fra Brewing Classic Styles så dere kan se hvordan malen ser ut.
Malt:
85,5% Pilsnermalt
6,8% Hvetemalt
6,4% Munichmalt
1,3 Mørk Krystallmalt
Humle:
Hallertauer Mittelfrueh @60 min til 22IBU
1g/l Hallertauer Mittelfrueh @0 min
Gjær:
Lallemand Farmhouse(ikke fra BCS)
Ser fram til å høre hva dere syns gir en ekstra eller spesiell twist til en Saison og er det mulig, skriv gjerne mengde i gram pr liter e.l