Lavalkohol britisk pale ale?

Jeg er en sucker for britisk pale ale og engelsk bitters, men jeg skulle gjerne brygga noe lignende som var svak i alkohol, da jeg kunne tatt meg flere glass på en fredagskveld uten å være litt susen dagen etter.. men jeg vil ikke ta bort det gode smaken. Hva gjør jeg?  Adder meg crystal malt? Noe annen spesialmalt som kan gjøre susen? Kom gjerne med opsskrift og ca OG :) Drikker vanligvis øl som er rundt 4,5-6% alk. Jeg er vel av typen som ikke kan drikke så mye før jeg kjenner det dagen etter (ikke samme ungdom lengre akkurat), og jeg liker godt å våkne dagen etter uten at jeg kjenner at jeg har tatt meg noen glass.. Kunne godt tenke meg noe rundt 2,5-3 + % alk. Svært takknemmelig for innspill her!!  :skitbra:
 
Smakte en mild fra dr.klems laboratorium i går. Den holdt 3%. Et veldig godt øl, svært velbrygget. Jeg kommer til å be dem om oppskriften. Det bør du også gjøre.:) kanskje de poster den her? Dr. Kleeeeeeeeeeeem! Oppskrift pliiiiiiiiiiis! :)
 
Fant basis som jeg skal prøve: 0,5kg crystal og 3,2kg pale malt. og mesk opp mot 68c.. og var visst viktig å bruke s-04 om en skulle bruke tørrgjær og oppnå en britisk style i både aroma og smak av gjæret. Skal bruke den som utgangspunk på en bitter og en vanlig pake ale (mulig litt lavere mesktemp på pale, siden den ikke skal være så bitter).
 
Tilbake
Topp