Mack haakon

Raffe83

Norbrygg-medlem
Hei.
Som utvandret nordlendin har jeg problemer med å få tak i Mack Haakon øl sørpå.
Lurer på om noen har oppskriften på den eller en lignende?
Helt fersk på brygging og setter stor pris på tilbakemelding...
 
Hvor bor du? Vi har en lokal brusfabrikk her i Lillestrøm (Roma) som har mye forskjellig Mack-øl i butikkutsalget, pluss mye annet "kjekt å ha" fra HB, NØ, Lervig m.fl. Haakon og 1877 er soleklare favoritter her i gården, men de har hele sortimentet inne det meste av tiden. Det eneste de IKKE har er måsegg... :)
 
Hei.
Bor i vestfold og er mest interisert i å brygge ølet selv. Takker for svaret og hvis jeg er på den siden skal jeg ta turen innom. Måsegg klarer jeg meg fint uten
 
Mack Haakon er vel en slags mellomting mellom bayer og pils, og Mack sin pils er mer av «vienna lager»-type enn de lyseste pilsvariantene. Så du kan lete etter oppskrifter av de typene og blande litt.

Men dette er uansett et øl som er veldig vanskelig å brygge for en hjemmebrygger. Temperaturkontroll under gjæringa er mye viktigere for å få et resultat som ligner enn å finne helt rett oppskrift.
 
Men dette er uansett et øl som er veldig vanskelig å brygge for en hjemmebrygger. Temperaturkontroll under gjæringa er mye viktigere for å få et resultat som ligner enn å finne helt rett oppskrift.

Skulle vel tro at kreativ temperaturkontroll er den hemmelige ingrediensen som gir en så forjævlig hodepine etter å ha drukket Mack-øl.
 
Hehe... Ja, har lurt litt på det med hodepinen som inntreffer ca 7-8 timer etter inntak. Merkelig egentlig, for etter en god innkjøringsperiode på ca en uke med Mack så gir skallebanken seg.... Men må liksom drikke seg inn....
Skal sjekke ut vienna-lager og prøve meg litt frem... Legger ut oppskrift hvis den blir vellykka.
Takk for alle svarene....
 
Tilbake
Topp