Maling bak komfyr flasser av

I dag brygger jeg for første gang i ny leilighet. Malte hele leiligheten for noen måneder tilbake. Nå så jeg at malingen bak komfyren har begynt å flasse av, som følge av bryggingen. Det er også veldig mye kondens på ventilatoren. Dårlig avtrekk? Ventilatoren er ganske ny. Kjører på med full guffe. Noen andre som sliter med det samme?

Jepp, kjøkkentaket mitt flasser som bare rakkern.  Min bror som er maler mener det skyldes dårlig grunning.

Tim skrev:
Jepp, kjøkkentaket mitt flasser som bare rakkern.  Min bror som er maler mener det skyldes dårlig grunning.
I gamleleiligheten var avtrekket så godt som null, her er det langt bedre. Men der holdt malingen. Skal sies jeg malte med våtromsmaling i gamleleiligheten også da. Jeg må hvertfall gjøre noe til neste brygg. Døren til altanen er på kjøkkenet, så jeg kan jo også sette kjelen i døren og la dampen forsvinne ut (bruker Speidel-element)

Det blir utrolige mengder damp ja, her er det så dårlig avtrekk at jeg satser på å brygge ute bare det blir litt mildere.
Her er det bare der jeg har blank oljemaling som flasser, jeg syntes det var litt rart egentlig..

Tilbake
Topp