Matsui MUL48W13E kjøleskap till gjæring, nok plass?

Hei! Er det plass til ett gjæringskar med gjærlås i Whirlpool Arc103ap kjøleskapet? Vurderer å kjøpe dette som gjæringsskap.

Går akkurat ikke, men ser nå at hvis du presser ned gjærlåsen noen cm til så går det.

Easybrew
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    87,3 KB · Sett: 179
Går akkurat ikke, men ser nå at hvis du presser ned gjærlåsen noen cm til så går det.

Easybrew

Måtte ut å prøve. Ved å presse den lenger ned går det. Men ville kanskje tatt av 1 cm under den røde toppen slik at toppen ligger mer laust. Og selvsagt bytte ut plastikk hyllen med noe mer holdbart.

Finnes vel mindre gjærlåser enn dette å kjøpe eller en blowout tube...

Easybrew
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    84 KB · Sett: 133
Noen som vet om bryggselv sine gjæringsbøtter passer i Matsui MUL48W13E? De er noe lavere, men bredere enn standard europris bøtter. Tror selv man må gå for litt større, slik som Whirlpool Arc103ap vil trolig passe perfekt etter å ha sett bilder herfra.
 
Denne kjøpte jeg også, er plass til 2 x 19l og 1 x 9l cornelius. Fikk den til samme prosen på komplett til 1699,- angret på at jeg ikke kjøpte 2 stk med det samme.

Easybrew

Vet du om det går en 12 liter der eller er 9L
maks i bakkant?
 
Noen som vet om bryggselv sine gjæringsbøtter passer i Matsui MUL48W13E? De er noe lavere, men bredere enn standard europris bøtter. Tror selv man må gå for litt større, slik som Whirlpool Arc103ap vil trolig passe perfekt etter å ha sett bilder herfra.
Jeg lurer på det samme som dette. Trenger egentlig bare innvendige mål (eksklusiv nederste hylle hvor kompressor sitter).
Gjæringsbøtta fra BryggSelv er 38x38cm uten gjærlås og ikke medregnet hådtakene på sidene ettersom man alltids kan sette håndtakene diagonalt. (Håndtakene bygger 2cm på hver side)

Er det lov å håpe på at noen kan ta seg bryet med å måle innvendig i kjøleskapet sitt? :)
 
Da sjekket jeg det selv. Skapet er 38cm bredt på det smaleste, og 37 dypt fra dørkant til bankkant. Det er nok plass til 1 cm til i forhold til døra. Den midterste hylla i døra har festepunkter som går i hele dørens bredde som bygger minst 1 cm, kanskje litt mer. Jeg har ikke fysisk prøvd med BryggSelv-bøttene, men jeg kan tippe man må frem med skjæreverktøy.

Selv om man får plass til bøtta, risikerer man at bøtta får en stor temperaturgradient fra fremkant til bakkant. Det blir svært dårlig sirkulasjon i kjøleskapet. Jeg styrer derfor unna dette til gjæring.
 
Litt sent ute, men jeg kan bekrefte at Bryggselv sine 30L-bøtter ikke passer. Med kutting av formene i døra og fjerning av håndtakene på bøtta ser det ut til å kunne gå på håret - men ingen god idé av årsaken Vaffel kom med over her. Så av en anmeldelse av kjøleskapet at Europris sine bøtter også passer såvidt hvis man fjerner håndtakene på bøtta.

Går heller til innkjøp av bøtta til Petit Agentur som Mikael Pl brukte.
 
Tilbake
Topp