Min hjemmebygga magnetrører

Her er hva jeg gjorde ferdig igår. hadde bygget den tidligere med Microcontroller. men den måtte jeg høste til et anna prosjekt. så det ble litt ombygging.
Motor = viftemotor fra fryseskap 240v ac 35 watt.
Varmeelement = hentet fra gammel kaffitrakter.
Hastighets regulator = Dimmer fra Claes Ohlsson.
Effektregulator til varmeplate = Fra Volta Støsuger.
Temperatur regulator = Feilkjøpt PID fra ebay 47kr.
Chassis = Slaktet og ombygget Rack powersupply fra en UPS defekt fra en telefonsentral 
Temperatur sensor = K-Type fra ebay 11 kr
 

Vedlegg

  • VIDEO0012_NEW.avi
    362,3 KB · Sett: 168
  • IMAG0177.jpg
    1,2 MB · Sett: 906
  • IMAG0181.jpg
    1,1 MB · Sett: 880
meget, MEGET pent! Dette bør du lage fler av og tilby å selge her på forumet! Garantert kjøpera, så slipper vi å hente inn fra denUSA!
 
JørnP skrev:
Den så ENORMT tøff ut, men hvorfor har du varmeelement i magnetrøreren?

Varme elementet sitter plassert under platen og vedlikeholder rett temperatur på for eksempel 35 grader for optimal gjærvekst
tenkte dette koster en god del mindre en et helt varmeskap.
 
Skal vi se... Hvor er "bøye seg i støvet i stum beundring smileyen"........ :amen:

Vanvittig kult.  Det jeg liker aller aller best er at du har satt den sammen av masse rare deler fra kaffitraktere og støvsugere. 
Reodorkarmaen din er enorm!!
 
Per-Albert skrev:
neslekkim skrev:
Heftig!
Hvor stor er den flaska, er den helt flatbunnet?

5 liter og flat i bunn ja.
tåler 350 grader iht. spesifikasjoner

Litt avsporing, men syntes den flaska så litt kurrant ut, hvor selges slike?

(også må jeg begynne med hoarding ser jeg.. samle støvsugere, kaffetraktere, kjøleskap.. oh.. :D )
 
neslekkim skrev:
Per-Albert skrev:
neslekkim skrev:
Heftig!
Hvor stor er den flaska, er den helt flatbunnet?

5 liter og flat i bunn ja.
tåler 350 grader iht. spesifikasjoner

Litt avsporing, men syntes den flaska så litt kurrant ut, hvor selges slike?

(også må jeg begynne med hoarding ser jeg.. samle støvsugere, kaffetraktere, kjøleskap.. oh.. :D )

Kanskje han ikke vil si det, for jeg betalte 1600 på Chiron i Tr.heim :)
(Skal jeg starte butikk skal jeg kun ha de dyre alternativene på lager for folk greier faen meg ikke vente på de billigere)
 
Jeg fandt den ved et tillfelle på ebay. Den eneste der var. Men mener å huske den blir produsert i ungarn. Skal sjekke i kveld å så se om jeg kan spørre på pris derifra. Betalte vel ca 160 +frakt fra usa. Mener ikke det komme på mer end ca 420.- tilsammen. Lurer litt på om det går an å importere en liten bulk. Kommer med mere info i kveld eller i løbet på helga.
 
kanskje denne kunne være av interesse http://cgi.ebay.com/Pyrex-5000-ml-Bottles-1395-w-yellow-caps-lot-4-/220771132064?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3366fc22a0#ht_1178wt_1139
410 kr for 4 stk. brukte ganske vist.
legg til 280 for frakt innen USA
legg så på ca 350 - 400 til jetcarrier samt mva
4 flasker for tilsammen maks 1090.-
eller ca 273.- pr stk alt inkl.
Fant ut det er Kimble Chase som forhandler de i New Jersey USA til ca 900 kr pr stk + frakt litt usikker på hvor de blir produsert men mener jeg fant ut det var Ungarn.
så jeg skal vokte min som en kostelighet. hehe :neinei: :neinei:ikke rør



EDIT: ellers kan jeg anbefale å søke etter fks. "5000 ml" i kategorien Healtcare eller Lab og Science på ebay gir litt flere alternativer på riktig størrelse framfor å søke på flask eller bottle eller erlenmeyer  :idea:
 
neslekkim skrev:

Ja ser jo en del som ikke sender til Norge på ebay. har dog handlet en del hos selgere som sier de ikke sender til Norge i utgangspunktet.
det er jo bare sende en mail og ask for quote including shipping for Norway. ikke noe stort mer end det. har som tidligere skrevet ikke hatt de store negative opplevelser. kun en gang blitt avvist med de ikke kunne sende til Norge. derfor opprettet jeg en Jetcarrier adresse i New Jersey. bestilte mine ting og fikk det sendt. tok litt tid. men den som venter på noe godt som man sier. har brukt jettcarrier noen ganger nu både som sjøfrakt og med flyfrakt. prisene er jo hyggelige i forhold til konkurrenterne.
det har hendt noen ganger jeg har fået en helt ublu pris på frakt fra en selger på ebay. men som sagt. vil ha vil ha vil ha :sikle så tar man den kostnad det koster.
eller finner en fraktmetode selv som passer pengebøssen.
 
Denne var jævelig fet. Her var jeg stolt av meg selv fordi jeg hadde bygget en rører av hardisk og pc vifte også ser jeg den her...  :amen:
Nå sitter jeg å sliter med at røren som fungerte veldig bra i vann, ikke fungerer nå som jeg har puttet vørter og gjær oppi, magneten bare "detter av" etter en liten stund.
Sikkert ikke klart og sentrere magneten på vifta godt nok.. kanskje feil avstand mellom magnetene? om jeg setter kolba nesten helt nedpå vil ikke pc vifta starte engang.. mulig den er litt dårlig også.

enough about my misery, kudos til deg!
 
Tenkte noen kunne ha interesse av å se litt inn i den svarte boksen.
litt flere bilder.
 

Vedlegg

  • IMAG0181.jpeg
    IMAG0181.jpeg
    305,5 KB · Sett: 529
  • IMAG0189.jpeg
    IMAG0189.jpeg
    281,8 KB · Sett: 534
  • IMAG0190.jpeg
    IMAG0190.jpeg
    298,3 KB · Sett: 532
  • IMAG0191.jpeg
    IMAG0191.jpeg
    288,6 KB · Sett: 533
  • IMAG0192.jpeg
    IMAG0192.jpeg
    288,8 KB · Sett: 528
  • IMAG0193.jpeg
    IMAG0193.jpeg
    304,7 KB · Sett: 529
Tilbake
Topp