Munton's Gold Continental Pilsner Kit

Jeg har ikke drukket opp alt enda, og jeg har smakt jevnlig siden dette var ferdig.

Smaken ble veldig forbedret de første månedene og banansmaken avtok i styrke. Tror ikke jeg hadde reagert på den hvis jeg ikke visste hva jeg skulle lete etter. Men ølet ble usedvanlig tynt og hadde det ikke vært for den kraftige bitterheten så hadde det kunne passere som et skikkelig jenteøl...

Nå står et litt kraftigere brygg til gjæring, vinterølsett fra olbrygging.no.


Konklusjon på første brygg; ikke akkurat bedre øl enn det som er lett tilgjengelig selv ikke i forhold til prisen :cheeky:. Men, absolutt nok til å gjødsle en gryende interesse.
 
Eduard skrev:
FGen virker ok, men en seg hinne på toppen ikke. Det kan hende det er en slags sopp som også går under navn Candida (av en eller annen art). Hvis det er denne så trenger det ikke bety at ølet er udrikkelig. Den trives bare med oksygen rundt seg, så hvis det er godt med CO2 i flaskene ved ettergjæring så kan det godt holde seg drikbart. De hvite prikkene greier jeg ikke helt plassere.

Jeg fikk også en masse hvite flytere oppå øllet, da jeg laget pale ale med SafAle S04. Trodde det var gjærforsamlinger (clustere) ifølge definisjonen av overgjær?

Jeg hadde ikke en seig hinne.
 
Hepp. Kan jeg krydre denne på noe slags vis? Kunne tenkt meg limeskall og kaffirlime. Når i prosessen bør isåfall dette gjøres?
 
Tilbake
Topp