Når kan eg forvente at SG på Tilten går nedover ved bruk av kveik?

Kev

Norbrygg-medlem
Sitter å lurer på om noko er galt med kveiken min. Iallefall så har ikkje SG gått nedover etter 7-8 timer på gjæringskaret... Første gang eg brukar Tilt, men den ser ut til å fungere greit. Temperaturen stemmer, og loggen fungerer også.

Er det rett og slett ikkje "futt" i kveiken? Eller tar det litt tid før det gjer seg utslag på SG?

Om kveiken er "dau". Kan eg framleis hive oppi tørrgjær og redde vørteren?
 

Vedlegg

  • tilt blue.JPG
    tilt blue.JPG
    63,1 KB · Sett: 3
Tilten er jo "live" og SG vil synke så fort det blir aktivitet, så fremt tilten fungerer som den skal.

Så lenge renhold og desinfisering er gjort godt nok er det ingen problem å pitche ny gjær i dag :)
 
Vet ikke hvilken kveik du har brukt, om det er tørket eller slurry. Sist gang brukte jeg slurry og da startet den etter 3-4 timer med Gjernes, andre ganger har det tatt nærmere 16-18 timer med tørket Gjernes.
 
Hei! Takk for svar.

Klarte å lese meg fram til at eg kunne starte ein gjær og hive den nedi i dag, men då eg sjekka Tilten i dag var det andre boller! Men det tok altså 13-14 timer før kveiken starta. Mest truleg gjorde det ikkje utslag på tilt før den tid grunna mykje humle... 60g på 15min, 5min, 0min og rett i gjæringskar. Tankar rundt dette? Eg brukar forresten slurry kveik fra Lærdal i Sogn. No er stoda, etter 21 timar 1046 og 34 grader.
 
Hei! Takk for svar.

Klarte å lese meg fram til at eg kunne starte ein gjær og hive den nedi i dag, men då eg sjekka Tilten i dag var det andre boller! Men det tok altså 13-14 timer før kveiken starta. Mest truleg gjorde det ikkje utslag på tilt før den tid grunna mykje humle... 60g på 15min, 5min, 0min og rett i gjæringskar. Tankar rundt dette? Eg brukar forresten slurry kveik fra Lærdal i Sogn. No er stoda, etter 21 timar 1046 og 34 grader.
Har hatt litt forskjellig erfaring med bruk av tilt når en gjærer med kveik, ofte er det så heftig stormgjæring at tilten ikke helt greier å følge med, har gått over til å bare bruk av hydrometer ved kveik, uansett så er det over på noen dager og da er det greit å bruke hydrometer for nøyaktig avlesning.
 
Alltid lurt å sette mariauge med bruk av kveik. Ta av en 2-3 desiliter når du er ferdig med skylling og vørteren er på over 72C. Tilsett 1/3 med kaldt vatn for å redusere SG og dra ned temperaturen, så tilsetter du gjæra. Du skal sjå tydelig tegn til liv etter 5-10 minutter om kveiken har bra helse.
 
Tilbake
Topp