"Norsk" netthandel med lang leveringstid

Reinhard10

Norbrygg-medlem
Når jeg bestiller varer fra en hjemmeside med norsk tekst og norske priser venter jeg levering innen 1 uke.
Jeg søkte på lcd termometer og fant denne siden: https://nor.grandado.com/products/h...HNqI9y7gvhyWQGpntbj7d_Surm-fjAJBoCpZUQAvD_BwE. Etter at jeg hadde bestillt fikk jeg vite at leveringstiden var 30 dager! Dersom jeg hadde så god tid ville jeg bestillt direkte fra www.aliexpress.com til en langt lavere pris. Jeg burde sjekket hjemmesiden litt bedre og vært mer på vakt når det står nor.grandado.com. Vi lærer så lenge vi lever.
 
Det blir vanskeligere of vanskeligere både å avdekke spam og utenl nettbutikker etter hvert som oversettingsrobottene blir bedre og bedre. Før var en klønete norsk en klar indikasjon, men den tid er stort sett forbi. Du risikerer vel å måtte betale mva og tellgebyr når du får den.
 
Det blir vanskeligere of vanskeligere både å avdekke spam og utenl nettbutikker etter hvert som oversettingsrobottene blir bedre og bedre. Før var en klønete norsk en klar indikasjon, men den tid er stort sett forbi. Du risikerer vel å måtte betale mva og tellgebyr når du får den.
Er red for
 
Tviler på at det blir lagt på noe på den prisen der.
Men kjipt at det tar så lang tid da.
 
Hva er grunnen til at du ikke bestilte den her?

 
Jeg googlet på "lcd termometer" og da kom ingen bryggebutikker opp. Det gjorde imidlertid grandado med en tilsynelatende god norsk pris for 5 stykker.
 
Hvorfor tror du ikke det kommer torgeir og mva på?

Grandado har norsk nettside, så jeg vil tro at de legger til norsk mva på prisene sine.
I tilfelle de ikke gjør dette gjelder i praksis mva-grensen på 350,- fortsatt på varer fra utlandske nettsteder som ikke legger til mva, kanskje på større summer også, jeg vet ikke.
Det blir for vanskelig å kontrollere dette for tollvesenet.

Noen utenlandske nettbutikker, ebay f.eks. legger til norsk mva, automatisk når du bestiller, men mindre butikker, og noen større, gjør ikke dette.
 
Sikkert fordi Torgeir som regel ikke gidder å kreve inn mva og tollgebyr på "billige" pakker for tiden :D

Fikk nylig en pakke der verdien på 150 Euro sto klart og tydelig på pakkseddelen slik den var limt på, betalte ingenting.
Det blir litt bingo altså, hvis ikke mva og Torgeir ;) er betalt på forhånd.
 
Tilbake
Topp