O2 konsentrator selges

håland

Norbrygg-medlem
I min jakt etter O2 konsentrator for oksygenering av vørter har jeg plutselig komt over en for mye. Hvis noen er interessert kan jeg formidle et salg av en O2 konsentrator som gir opptil 9 liter/min med 93% O2. Flowmeter og alt er innebygd i denne. Trenger bare slange og brusestein og selvfølgelig strøm.
Ingen økt brannfare med konsentrator og trenger heller ikke forholde deg til brannfarlig gass under trykk.
Denne skal være så god som ny. Befinner seg i Stavanger området. Selges for 2000 kroner (ny ca 12.000)
 
Hva er den praktiske forskjellen på å bruke dette vs en oksygenflaske?

Må si jeg aldri har hørt om o2-konsentrator før.
 
Har holdt den av til keidesen. Forskjellen er at en konsentrator tar o2 fra luften og konsentrer denne. Bruker kun strøm ingen fylle kostnader. Har du strøm har du o2. Ikke brennbar gass under trykk. Skru den av og du har ikke noe ekstra o2. Brukes på kols pasienter da det er en billig og effektiv løsning i forhold til flasker som må fylles.
 
Husker jeg studerte disse apparatene på interbay for et par-tre år siden, men da tror jeg konsentrasjonen var nokså laber. Er det medisinsk utstyr eller consumer som har blitt bedre siden jeg sjekket?
 
Dette er nedisinsk oksygen. De gode var rå dyre for noen år siden. Har blitt billigere etterhvert som bruken av de har økt. Mye enklere for forbrukerne. Veldig presise.
 
Filter rengjøres med jevne intervaller. Lett å vaske. Det er vel noen ting som skal skiftes etter lang tids bruk. Men hvor mye står den og går hos en ølbrygger? Er jo ikke mye iforhold til den daglige drift hos en KOLSer. Dessverre ble den konsentratoren jeg hadde tilgang til trukket tilbake fra salg. Men har kontakter og prøver å få tak i flere ved første mulighet. Legger ut info med engang jeg kommer over en for en billig penge :)
Den jeg har fungerer utmerket.
 
Tilbake
Topp