Ødelagt øl?

Denne har stått på dunk nå i 11 dager, tenke å sjekke den og flaske den i dag, men så dette når jeg åpnet dunken. Er denne bare å kaste?

Vedlegg

• 2012-12-13 15.04.37.jpg
    2012-12-13 15.04.37.jpg
    1,4 MB · Sett: 501
Temmelig vanskelig å si noe ut i fra et litt dårlig bilde med veldig lite informasjon om brygget.

Jeg ville ha smakt på det. Hvis det ikke er noe helt forferdelig galt med det, så hadde jeg også flasket.

Smak på det.

Skulle være en IPA. Den var helt fin på søndag, og hadde en OG på 1020, skulle sjekke den igjen i dag og da så den slik ut. Den andre IPA'en som ble laget 2 dager senere (også sjekket på søndagen) er enda helt fin.

Det hvite på bildet ligger som et lag over øl'et,  og samlet seg opp når jeg rørte litt på det.

Desinfiserer litt utstyr nå, for å komme straks tilbake om en bedømming om smak.

Valente skrev:
Smakte helt greit, men laget på toppen smakte litt som såpe.

Godt humla øl kan av og til smake som såpe (humla så av og til gjer det). Du treng ikkje kaste det. Flask ølet og nyt det om eit par veker ;)
Menet så klart om ikkje du har mista ei flaske zalo opp i ? :)Då er saken en anna. Men er nok ganske så sikker på at det er humla så har skylda..

Min første gang på malt-brygg, så tusen takk.

Da er det tid for flasking. Og jeg er ganske sikker på at zalo-flaska mi ikke datt oppi brygget :)

Min NØ God Jul som jeg flaska for 10 dager siden smakte også såpe ved flasking, men nå er den helt konge
utenatt jeg husker hvordan den så ut på toppen

Min første tanke var at det så ut som humleolje. Når jeg lagde en ganske heftig IPA for en stund siden, fikk jeg ett belegg eller lag oppå toppen, som helt tydelig så ut som olje. Jeg hadde både 5min 2min 1min 0min ferdig-med-kjøing og tørrhumle i, så det spørs om det var det som var synderen.

Tilbake
Topp