• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Øk: Elektrisk induksjonsplate - Caso Pro 3500 e.l.

Andreas_87

Norbrygg-medlem
Hei,

Jeg er ganske ny i ølbryggehobbyen. Skaffet meg en 36 liters kjele og det andre "basisutstyret", men merker komfyren min (som er en vanlig keramisk) sliter med å koke 25 liter som er det jeg koker for tiden.
Derfor har jeg lyst til å kjøpe meg en standalone induksjonsplate for å gjøre kokingen raskere og bedre.
Har siklet på Caso Induksjonstopp Pro 3500 fra bryggselv  :sikle, men tenkte å høre her inne om noen har en de vil kvitte seg med for en rimeligere pris først, eller noen annen lignende kokeplate som med enkelhet koker opp 25-30 liter i en 36 liters kjele.

Pris kan diskuteres :)

Bare et tips om du ikke har testet det enda. Jeg har samme kjele og litt av samme problem, men kjelen er så stor at jeg kan bruke to plater på samme kjele... det fungerer i alle fall for meg, men mulig det ikke går på din platetopp... :)

Jeg har en induksjonstopp på 2kw (eller 1800, er litt usikker på effekten) og starter kok på 21 liter i en 24 liters kjele. Var ikke fornøyd med kok med lokket helt av og kjøpte en grilltenner på 500w fra biltema til 99kr. Nå koker det så de suser, men må fortsatt ha alt på full guffe.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta

Tilbake
Topp