• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

øk humle stiklinger

Heisann, er det noen her som har stiklinger, evnt som vet om det er noen som selger slikt i Norge?
føler for å prøve meg på dette i år, virker spennende og den hjemmelagde ølen blir enda mer hjemmelaget :p

Jeg har noen få røtter igjen. Eventuelt har jeg noen som er plantet i potte. Jeg har 5 x challenger, 5 x Cascade, 5 x Northern Brewer, 5 x Fuggles, 5 x Kent Golding.

Røtter kan du få for 50 kr pr plante. Ellers 160kr pr potte plante. Jeg holder til i Skien. Men skal til Gardermoen 4. Mai....

Sist redigert:
Jeg kunne tenkt meg en Cascade og e Northern Brewer, hvis du gidder shippe til Sandnes :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kunne godt tenkt meg en Northern Brewer og en Cascade - i potter, om du kan møte meg langs E18 på vei til Gardermoen 4 mai :)

Hei. Jeg vil gjerne ha 1 rot av hhv. challenger, Cascade, Kent Golding. Kan gjerne sende det i posten. Ellers bor jeg i Drøbak og kan møte deg på vei til Gardermoen

Haugen - Har du fortsatt noen i potter? Er interessert i 1 Cascade, 1 Fuggles og 1 Norther Brewer. Bor i Lier og kan kjøre til Skien.

Jeg fikk mine idag, en stikling av hver type. Takk for handelen, er veldig spent!!!

Jeg kan forresten ingenting om hagestell og planting :oops:

Noen her som har noen tips? Har et lite drivhus på utsida som jeg tenkte å bruke til å sette dem i hver sin potte for at de skal få en god start. Noen tips til jordtype? Vanning? Tilsetninger? Når bør jeg plante dem om i hagen? Direkte sol? Skygge?

Skal mye til for å drepe humle, vokser som ugress..
Mye av alt er min erfaring. Sørg for våt/fuktig jord til de har utviklet røtter, unngå frost.

OK, høres bra ut, da lar jeg de gro til de er 20-30 cm eller noe før jeg planter dem over på solsida langs en stor fjellknaust de kan ta over så mye de vil :)

Tilbake
Topp