National Homebrew competition 2024

Ole Einar

Norbrygg-medlem
Er det noen av dere som har prøvd dere her?
Eller noen som vurderer å sende inn i år?
Jeg har meldt på et øl, en amerikansk IPA :cool:
Spennende å se hvordan denne gjorde det i årets NM. Men om den ikke kom til finalen i Norge, så prøver jeg lykken i USA i stedet :)
Litt spennende om jeg rekker å få den over dammen innen fristen, men om det er noe. Som har prøvd lykken før, så skriv gjerne svar både om hvilket fraktselskap dere brukte, men også størrelse på flaske/boks. Da disse amerikanerne sverger til Oz fremfor ml..
 
Ølet mitt er best fra fat, hjemme. De som vil smake er velkomne. Sende torturerte flasker eller bokser hit og dit har jeg aldri vurdert at er verdt å nå fram til vilkårlige folk som enten eller har en god smaksdag.
 
Ølet mitt er best fra fat, hjemme. De som vil smake er velkomne. Sende torturerte flasker eller bokser hit og dit har jeg aldri vurdert at er verdt å nå fram til vilkårlige folk som enten eller har en god smaksdag.
Ok, det er ditt valg. Men for meg ønsker jeg å kombinere dette. Både på tapp hjemme, få tilbakemeldinger fra venner og sende ølet land og Strand for tilbakemeldinger fra noen som har en god/dårlig dag. Dette siden all tilbakemelding er god tilbakemelding. For å stadig lære mer og forbedre ølet. For meg er det derfor jeg brygger øl :)
 
Ok, det er ditt valg. Men for meg ønsker jeg å kombinere dette. Både på tapp hjemme, få tilbakemeldinger fra venner og sende ølet land og Strand for tilbakemeldinger fra noen som har en god/dårlig dag. Dette siden all tilbakemelding er god tilbakemelding. For å stadig lære mer og forbedre ølet. For meg er det derfor jeg brygger øl :)

Litt unødvendig direkte retorikk i gårsdagens innlegg her. Beklager det. Jeg både bokser og flasker ølet mitt i tillegg til fat, etter alle kunstens regler som jeg kjenner til. Likevel er det forringelse i flasker og boks når jeg smaker samme øl opp mot fat. Da blir jeg bare litt likegyldig til konkurranser egentlig, siden jeg ikke får deltatt med den beste versjonen av ølet. Kanskje jeg skal prøve å sende inn øl til en konkurranse en gang, for moro skyld om ikke annet.
 
Dette gjelder jo alle som deltar i konkurranser. Så du deltar på like vilkår som alle andre i konkurranse.
Det er jo også læring i hvordan man flasker eller bokser, for at ølet skal være like godt som på fat. Et eksempel som jeg har brent meg på tidligere, er boksing av fruktig IPA. Hvis det ikke er godt med skum når lokket settes på, vil det etter en tid smake mer bittert. Sannsynligvis siden det har kommet litt oksygen inn.
 
Det er vel like greit å holde seg unna boksing av IPA etter det har stått en stund fat. Skal du bokse /flaske IPA gjør det fra gjæringskar
 
Det koster en del å delta men jeg har sendt inn en gang. Etter en andreplass i svenske mesterskapet så vant jeg et års medlemskap i national homebrewers association og da ble det også lit billigere å sende inn.
Sendte in en flaske Imperial stout som jeg tatt NM gull med to ganger tidligere og som også gikk til andreplassen i SM. Satt å ventet spent på resultater men dømmingen ble forskjøvet ikke en, to men hele tre ganger og til sist ble hele konkurransen innstilt! Fikk en epost der de takket for engasjementet og at ølene bli gitt vekk til velgjørende endemål i form av brannmenn og helsearbeidere. Tenker at en brannmann ble nok veldig gla i å få mitt bidrag i glasset
Covid....
 
Det koster en del å delta men jeg har sendt inn en gang. Etter en andreplass i svenske mesterskapet så vant jeg et års medlemskap i national homebrewers association og da ble det også lit billigere å sende inn.
Sendte in en flaske Imperial stout som jeg tatt NM gull med to ganger tidligere og som også gikk til andreplassen i SM. Satt å ventet spent på resultater men dømmingen ble forskjøvet ikke en, to men hele tre ganger og til sist ble hele konkurransen innstilt! Fikk en epost der de takket for engasjementet og at ølene bli gitt vekk til velgjørende endemål i form av brannmenn og helsearbeidere. Tenker at en brannmann ble nok veldig gla i å få mitt bidrag i glasset
Covid....
Huff da, håper det går bedre for min del. En siste plass vil jo være bedre enn det :)
Det var ganske dyrt å melde på, derfor sender jeg inn bare 1 øl.
 
Tilbake
Topp