Jeg kjøpte et tilfeldig billig refraktometer på ebay og det fungerer helt flott. Tester det ofte mot hydrometer og det henger helt med. Akkurat det jeg kjøpte er ikke lenger tilgjengelig men hvis jeg hadde kjøpt i dag hadde jeg gått for dette på grunn av den fine esken.
Det var utrolig mange like modeller, tror jeg velger ett med Oechsle-skala isåfall. Men eska var fin Godt å høre at de henger med, selv om jeg har forstått det slik at de ikke kan brukes til FG-måling. Men poenget er vel for å kunne sjekke hvordan man ligger an under brygging
Har en med plato, brix og oechsler;kosts 180,- bare husk å se at oechsel skalaen har riktige verdier over skalaen. Jeg sjekka med flere refraktometer og hydrometer for å være trygg i målingene. maks avvik 0,5-1 +/- oechsel.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.