Øl kurs

Vi skal ha en samling for de ansatte på søndag og skal i den anledning kjøre en liten ølsmaking for dem med det ølet vi serverer.

Jeg ønsker også å gjennomføre ett enklet forederag om øl men p.g.a. jobb har jeg liten tid til å få det til i tide.

Så spørsmålet mitt er om noen har ett greit opplegg liggende som jeg kan benytte meg av.
Dette er for folk som stortsett ikke har noe mer en almene ølkunskaper.
 
"Almenne ølkunnskaper " betyr forbausende ofte "veldig små ølkunnskaper", så de overnevnte linkene burde være til god hjelp.

Til ølsmakinger for folk som er "rimelig interessert i øl" låner jeg ofte stoff fra Michael Jacksons artikler (nei, det hjelper ikke å synge "I'm BAD" eller spille utdrag av "Thriller"!):
http://www.beerhunter.com/library.html . For å være oppdatert (Michael Jackson er som kjent død) er det lurt å følge med på nettsider som RateBeer m.m.fl.

Ellers finnes der jo en masse mer eller mindre god øllitteratur på markedet. Det meste av stoffet i bøker om hjemmebrygging er utenfor "den vanlige ølsmakers" interesseområde, men disse bøkene har likevel oftest en generell del og en kort omtale av de enkelte "styles" som bør være av interesse for mange.
 
Tilbake
Topp