Skal lage en hveteøl, og bruker BeerSMith eller Beercalc når jeg lager øl. Men ingen av de to har Muntons hveteekstrakt inne. Lurer på hvordan dere på forumet løser dette... (vet man kan legge inn ny ekstrakt, men finner svært lite data om hveteekstrakt fra Munton)
Jepp. Jeg tar forbehold om at tallet 375 kan variere en smule (avhengig av innholdet av fuktighet i ekstrakten), men stort sett vil man treffe bra med det tallet som utgangspunkt (jfr. at man anbefaler 100 g spraymalt/DME per liter gjærstarter for å oppnå en SG i starter-vørteren på ca. 1.040).
Jepp. Jeg tar forbehold om at tallet 375 kan variere en smule (avhengig av innholdet av fuktighet i ekstrakten), men stort sett vil man treffe bra med det tallet som utgangspunkt (jfr. at man anbefaler 100 g spraymalt/DME per liter gjærstarter for å oppnå en SG i starter-vørteren på ca. 1.040).
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.