Oppbevaringsboks fra jula, bra nok til oppbevaring av malt?

man trenger ikke stille noen krav på type plast og lignende?
jeg hadde håpet få helle opp malten direkte i boksen å ikke være nødt til att trenge pose inne i boksen.
 
Alt man tenker på! Jeg har benyttet ikea bokser, med malt rett oppi, og har aldri tenkt over at det er et problem. De samme boksene mener jeg benyttes på maltlageret til Bryggselv i Stavanger.
 
Det ser jo kjekt ut med bokser, men jeg klarer meg veldig fint med å ha sekkene med basismalt stående på gulvet, og så har jeg posene med spesialmalten sortert i esker etter type på hylle. Lukker dem bare med ei stripe gaffatape.

Konklusjon: Bokser er bortkasta penger:).
 
Det ser jo kjekt ut med bokser, men jeg klarer meg veldig fint med å ha sekkene med basismalt stående på gulvet, og så har jeg posene med spesialmalten sortert i esker etter type på hylle. Lukker dem bare med ei stripe gaffatape.

Konklusjon: Bokser er bortkasta penger:).
Men så har du også de feiteste musene på hele innlandet. :p
 
Det ser jo kjekt ut med bokser, men jeg klarer meg veldig fint med å ha sekkene med basismalt stående på gulvet, og så har jeg posene med spesialmalten sortert i esker etter type på hylle. Lukker dem bare med ei stripe gaffatape.

Konklusjon: Bokser er bortkasta penger:).
hehe jeg har veeeeldig begrenset med plass, så jeg må utnytte alt som er mulig. derfor setter jeg opp nye hyller og skall presse inn disse boksene under laveste hylleplan. men da er det ikke så nøye hvis dem ikke er merket med merking som oppgir at de er sikre att lagre mat i.
:)
 
PP-bokser uten farge pleier å være greie til næringsmidler. Tilsvarende fra Clas Ohlson er merket som godkjent for næringsmidler.
 
hehe jeg har veeeeldig begrenset med plass, så jeg må utnytte alt som er mulig. derfor setter jeg opp nye hyller og skall presse inn disse boksene under laveste hylleplan. men da er det ikke så nøye hvis dem ikke er merket med merking som oppgir at de er sikre att lagre mat i.
:)

Du sparer ganske mye plass hvis du har spesialmalten i poser og samler dem i esker (eller bokser, for den sakens skyld:)). Jeg har esker for
  • lys krystallmalt
  • middels krystallmalt
  • mørk krystallmalt
  • lys røstet malt
  • mørk røstet malt (og røstet barley)
  • annen spesialmalt
  • råfrukt ("adjuncts", dvs. valset bygg, hvete etc.)
Alt etter hvor mange typer du har, kan du ha flere eller færre slike samleesker.
 
Tilbake
Topp