oppskrift på nøgne ø`s Julesnadder?

som topic sier så lurer jeg på om noen har oppskrift på nøgne ø`s julesnadder?
kunne gjerne tenkt meg å prøve å brygge den siden både meg og fruen i huset syns den var god..

eller er det noen som har noen andre forslag som kan minne om den i smak?
 
Fra websidene: Ingredients: Maris Otter-, Munich, caramel, black, amber, and chocolate malt; Chinook, Columbus, and Cascade hops; English ale yeast, and our local Grimstad water.

Ellers er de jo ganske åpen om du sender dem en mail :)
 
Takker for tips.
Tok og sendte en mail på adressen jeg fannt på web siden deres og den kom i retur, så det såg ikke ut til at den fungerte.
 
Nøgne Ø's opplysninger;
Julesnadder:
11°P 25 IBU 4,5% ALC/VOL. Ingredients: Maris Otter-, Munich, caramel, black, amber, and chocolate malt; Chinook, Columbus, and Cascade hops; English ale yeast, and our local Grimstad water

Underlig jul:
15°P, 30 IBU, 6.5% ALC/VOL. Ingredients: Maris Otter, Munich, caramel, and chocolate malt; Columbus and Cascade hops; 5 different spices, English ale yeast, and our local Grimstad water.


Har som sagt noen flasker stående fra i fjor slik at vi får sammenliknet - Me lyt sjå om tri vikur! :)
 
Amber mangler ja...! Er selv nybegynner - hadde vært toppers om noen som er mer drevet hadde korrigert oppskriften til en klone som er enda tettere opptil originalen :) Anyone?
 
Kanskje noe slikt

Volume: 23 liters
Boil Volume: 20 liters
OG: 1048
BG: 1056
FG:
Alcohol: 4.7 % by vol.
Colour: 49 EBC (Dark brown)
Bitterness: 36 IBU
BU/GU: 0.75


Fermentables
Maris Otter Pale Malt 5 EBC 3750 g
Munich Malt 20 EBC 20 EBC 500 g
Cara Crystal 120 EBC 120 EBC 400 g
Amber Malt 69 EBC 150 g
Chocolate Malt 1200 EBC 150 g
Black Malt 1400 EBC 1300 EBC 50 g
Mash schedule: xx degrees for nn minutes, yy degrees for mm minutes.



Hops
Chinook 12.6% alpha 25 g 60 minutes
Cascade 6.5% alpha 15 g 15 minutes
Columbus 16% alpha 15 g 1 minutes
Fermentation
Yeast: WLP007 Dry English Ale
 
Tilbake
Topp