Oppskrifter fra NM 2011

Gahr

Norbrygg-medlem
Fullstendig sett med oppskrifter fra NM 2011 finner du her.

I tillegg vil oppskriftene som tok hjem diplomer i de ulike klassene bli lagt inn i underforumet for prisbelønte oppskrifter.
 
GULL!! men bør det ikke være forbeholdt medlemmer? (med tanke på at ikke-medlemmer må betale for NM deltagelse?)
 
tomv skrev:
GULL!! men bør det ikke være forbeholdt medlemmer? (med tanke på at ikke-medlemmer må betale for NM deltagelse?)

Den skjønte jeg ikke helt. Jeg synes alle som deltar i NM bør ha lik rett til å se hva slags øl de har konkurrert mot.
 
ja.. er enig i at alle som har vært med i NM skal ha tilgang til oppskrifter, men kanskje ikke at absolutt alle skal kunne google seg til de..
men.. jeg tenkte jo ikke på at ..osv.. glem hva jeg skrev. lite gjennomtenkt :roedme:
 
Og så bør Kristianiastudentene offentliggjøre sin oppskrift som vinnere i PF. Hører du Martin?  ::)
 
http://www.haandbryg.dk/cgi-bin/beercalc.cgi?pick=Haandbryggerlaugets%20gr%F8nne%20gull&mine=&sort=date&stylesort=0&numshow=100&namesearch=&brewersearch=kristiania
 
Det er riktig oppskrift, ja. Varianten vi hadde på NM ble brygget med 50 + 50 gram humle på 1, 0 min og som tørrhumle, ikke 75 +75 gram slik det står her. Oppdateringa ble gjort fordi vi neste gang vi brygger den kommer til å øke litt. :)
 
Oppskriften ser forøvrig ut til å være meget sterkt inspirert av maltsammensetningen til Mikkeller på sin IPA serie. Så grunnlaget ligger der for å gi et meget godt øl  :skitbra:
 
Godt observert. Ingrediensene er nesten de samme som Mikellers Green Gold, mens mengdene, tidspunktene, meskeskjema osv har vi funnet på sjøl.
 

Similar threads

Tilbake
Topp