Peltier kjøling + online temperatur

Heisann,

ifm mangel på plass ønsker jeg å få bygd en enkel gjæringskasse til mitt gjæringskar(30L).
I dag bruker jeg ITC 308 og frostkabel for oppvarming av kar, men har ingen funksjon for kjøling....

1) Har lest litt om Peltier element osv, hvordan gjøres dette?
http://www.ebay.com/itm/DIY-Kits-Th...hash=item3f77cc4d40:m:mH6OwcRF9t5rNUxWBVzPEsA

Denne ser jo grei ut men har ikke anelse om hva mer jeg trenger.

2) Temperaturkontroll-oversikt online. Ser at enkelte har temperatursensorer oppkoblet mot WIFI og automatisk oppdatering på webside. Kan noen hjelpe meg med dette, evt foreslå en løsning?

Setter pris på oversiktlig tilbakeldinger :)

Den du linker til er for kjøling av CPU'en i en PC. Den kjøler ned vann som brukes i vannkjølte PC'er. (se de blå vanntilkoblingene mellom kjøleribbene). Kan vanskelig brukes til bryggeformål.
En kan tenke seg å bruke kaldlufta fra den ene kjøleribba (den andre må stå utenfor skapet), men jeg vet ikke hvor effektivt det vil være. Vannkjølinga mellom ribbene bør da fjernes. Det som er viktig ved bruk av Peltier-element er at den må klare å lede bort varmen fra den varme sida, eller svir du elementene.

Brewjacket er et godt tips, men litt over mitt budsjett. Takk ellers for tips folkens.
Ser at dette krever kompetanse utover min egen, og vil derfor se etter hjelp fra bekjente :)

Tilbake
Topp