Pimp-my-Fermentasaurus 35L

PetterL

Norbrygg-medlem
Hei,

mens man venter på Fermentasaurus 2 (27L og 50L) så kan man jo pimpe opp den man allerede har med litt bling deler:

fermentasaurus 5.jpg

Eventuelt også bruke et stigerør fra Cornelius fat hvis en ikke liker flyteball oppsettet:

Pressure lid 1.jpg

Detaljer finner en her: https://aussiehomebrewer.com/threads/modding-the-fermentasaurus.98202/

Jeg er ikke helt 100% fornøyd med oppsamlingsflaskeløsningen så har bestilt deler for å bygge om som over her, alt er tilgjengelig på Aliexpress til fornuftige priser. Så nå blir det å dumpe trub og gjær og late som at en har en ekte rustfri Unitank :cool: Liker spesielt det at det blir mye enklere å demontere for vask! Og hvem liker ikke rustfritt?!? :p
 
Liker du ikke flyteball løsningen? Eg synes den er en av det mest geniale med denne tanken. :)

Jeg er fornøyd med den løsningen jeg, la bare info inn hvis noen ikke er det :) Synes om mulig slangen ligger litt for lavt og havner i gjærkaka for tidlig hvis en ikke har dumpet gjæren.
 
Hovedgrunnen til at jeg kjøpte FSen er at dette er en billig løsning for å kunne gjære under trykk. Flaska for gjærdumping funker dårlig har jeg forstått, satser på å dumpe trub/gjær rett i åpen flaske/dunk, dvs ingen lufttilbakeføring som det blir i en lukket løsning.
 
Tilbake
Topp