Plassering av kran på kokekjele?

Tor.

Norbrygg-medlem
Vi koker i en 60-liters Labb-dunk (med 2 stk 3 kw dyppvarmere), og nå er planen å montere en 1/2" gjennomføring med kran.
Dette skal i første omgang brukes til tapping til gjæringskar, og etter hvert også til inntak på pumpe for whirlpooling.

På meskingsdunken (også Labb) er gjennomføringen helt nederst, men på kokedunken bør vel den være litt høyere.

Spørsmålet er: Hvor høyt opp på dunken er det best å lage gjennomføringen?

Eg vil ikkje gje deg noko eksakt mål på kor du bør montera gjennomføringa - til det kjenner eg litt for lite til lab-dunken.    Eg plar å montera bend i kjele slik at det er ca. 0.5-1 cm mellom botnen og eit nedoverbøyg 90 grader bend som er montert i gjennomføringa.    Kjelen er då 36 cm høg (og på 36 liter).  Labbdunken din er vel kanskje 60? cm høg eller deromkring og då ville eg kanskje ha gått opp nokre cm til.

Bruk gjerne eit bend på innsida slik at du kan stilla kor høgt du hentar vørter frå.  Bendet kan dermed snuast litt for å styra kor høgt du hentar vørter frå.      Akkurat i samband med whirlpooling trur eg kanskje ikkje det spelar så stor rolle - det viktigaste er under tapping.    Mi erfaring med tapping er at om bendet står i trub så vil det - om ein tappar SAKTE - koma litt trub ut først (som ein kan sila ifrå om ein vil) og deretter vil trub bli liggjande.  Men det føreset at ein tappar sakte - særs sakte… 

Tilbake
Topp