Plastkoker og meskedunk isolert.

Nå har jeg tatt meg i nakken og isolert kokekar (50L labb-dunk m varmeelement og tsc-1000) og meskekaret (25L gjæringsdunk). Slo litt på stortromma når jeg førs skulle gjøre dette, så jeg brukte rockwoll som er belagt med folie. Måtte skråskjære endene av isolasjonen oppe og nede på langs, så det blei enklere å få den teipa til katene rundt. Tapen er alu-tape som tåler 140c+.. Har sett mange andre som bruker dette på exmpl brutus ten-kjelene, så jeg sattser på at denne tapen holder!!

Vedlegg

• Isolert.jpg
    Isolert.jpg
    62,8 KB · Sett: 210
Bård skrev:
tøft! hvor kjøpte du isolasjon og teip?

Fekk tak i isolasjonen hos lokalt byggevarefirma/lager. Fekk en rull til 400, men kosta egentlig 600. Fekk rabatt siden de bare hadde en rull stående :) Tapen får en hos stort sett hos jernvarebutikker over alt, tenker jeg. Litt kaos å få den på siden isolasjonen car så tykk (5cm), men gikk greit når en får festa den inntil 3-4 plasser rundt før en starter å legge lange remser. Alternativt er å kjøpe disse tynnere mattene som er sølvbelagt på begge sidene.. de er enkel sak å smette rundt kar og tape fast med alu-tape. Vet de fåes kjøpt hos Mekonomen.. iallefall her i Vefsn, Nordland.

Tilbake
Topp