Pumpe frå ebay

Ikke 100% sikker, men mener å huske at min også var på 1A. Min pumpe er solgt, så får ikke sjekket.
Brukte en strømforsyning fra et gamlet adsl modem.
 
Disse mikropumpene kan lett bli mer til frustrasjon enn nytte. Problemet er at pumpen går tett med det minste kornskall som setter seg fast i pumpehuset, da "skovlene" i pumpen er helt mikroskopiske...Hadde selv en lignende som hadde skovleåpninger på ca 1mm, den gikk i søpla etterhvert. Så det hadde vært nyttig om noen som har kjøpt disse pumpene kan åpne pumpen og sjekke åpningen i skovlehjulene....
 
Har brukt denne i et år til resirkulering under mesking uten et eneste problem, kan være jeg har vært heldig.
http://www.ebay.com/itm/New-High-Qu...otsell-EP98-/131070438529?hash=item1e84682c81

Nå mesker jeg vanligvis med både silbunn og meskepose som reduserer faren for kornrester, men har også mesket kun med silbunn noen ganger.

Har ikke lyst til å åpne pumpen da den er vanntett og nedsenkbar i vann, og jeg senker den i isbad når jeg brygger lager og resirkulerer isvann i spiralkjøleren for å knipe de siste 4-6 gradene. Åpner jeg den kan det hende den ikke er tett etterpå....
 
Ingen problem å åpne de pumpene. Har åpnet min etter hvert brygg for å vaske. Pumpen er magnetisk, så det er bare en magnetrotor som man tar ut av plastikkhullet, ingenting du kan ødelegge om du så prøver på det. Har brukt min på snart 10 brygg, og har ikke hatt problemer med noen ting.

Til problemet. Mye mulig du får tilført for lite strøm, evt for lite spenning. Enhver nettadapter som har 12v og 1A vil passe, f.eks Biltema sin.
 
Har brukt denne i et år til resirkulering under mesking uten et eneste problem, kan være jeg har vært heldig.
http://www.ebay.com/itm/New-High-Qu...otsell-EP98-/131070438529?hash=item1e84682c81

Nå mesker jeg vanligvis med både silbunn og meskepose som reduserer faren for kornrester, men har også mesket kun med silbunn noen ganger.

Har ikke lyst til å åpne pumpen da den er vanntett og nedsenkbar i vann, og jeg senker den i isbad når jeg brygger lager og resirkulerer isvann i spiralkjøleren for å knipe de siste 4-6 gradene. Åpner jeg den kan det hende den ikke er tett etterpå....
Har flere av denne. Det er ca 5mm mellom skovlene ytterst. Et par korn går gjennom som ingenting. De bør monteres med en av åpningene pekende rett opp for å unngå luft i pumpehuset.
 
Tilbake
Topp