Pumper fra Kina

Med oppgitt pris på 670 med frakt snakker vi vel temmelig nøyaktig 167,50 i mva og ingenting i toll. Så totalt 837,50 om alle tallene stemmer. Samtidig har en alltid en mulighet ettersom jeg har forstått for at ting kan gå under "radaren".
(Her er det store muligheter for at jeg har klønet det til, selvfølgelig! Brukte http://www.toll.no/no/verktoy/importkalkulator/ og elektronikk som vare)
 
Har handlet en del fra Kina det siste året, uten at det har kommet regning på mva og toll på noen ting, men uansett om sluttsummen blir 1000kr så er jo det halve prisen av av en tilsvarende pumpe i Norge.

Men, ingen som har erfaringer med disse pumpene fra Kina?
 
Jeg vil også ha pumpe(r), men er som deg avventende. Friskter jo alltid å klaske det dobbelte + + i disken på Bryggselv å gå hjem med en Chugger. Hadde man bare hatt midler til alt man ville ha!
 
Med oppgitt pris på 670 med frakt snakker vi vel temmelig nøyaktig 167,50 i mva og ingenting i toll. Så totalt 837,50 om alle tallene stemmer. Samtidig har en alltid en mulighet ettersom jeg har forstått for at ting kan gå under "radaren".
(Her er det store muligheter for at jeg har klønet det til, selvfølgelig! Brukte http://www.toll.no/no/verktoy/importkalkulator/ og elektronikk som vare)
Du glemte gebyr for forenklet fortolling. Ender på ca 1000,- Men for all del. Av og til går de under radaren...
 
Akkurat det gebyret har visst tollvesenet også glemt på sin kalkulator. Kan ikke huske jeg noensinne har blitt belastet et slikt gebyr. Men nå spikker jeg vel fliser.
 
Akkurat det gebyret har visst tollvesenet også glemt på sin kalkulator. Kan ikke huske jeg noensinne har blitt belastet et slikt gebyr. Men nå spikker jeg vel fliser.
De har nok ikke det. Dette står rett under summen: "I tillegg kommer et gebyr til firmaet som frakter varen for deg." Ulike fraktfirma krever jo ulike gebyr, så tollvesenet kan ikke ta det med i sin kalkulator.
 
Den ser jo ut som en god deal. Men med en gang man skal droppe noen hundrelapper til kina så ville jeg faktisk gjort litt research. F.eks funnet ut navnet på pumpa og google det. Kjipt hvis den streiker etter 10 brygg, ikke takler litt malt eller trub.. Da har du ikke samme supporten som en norsk sjappe gir. Billigere men dog..

Fusker den så er kineserne veldig villige til å starte med å gi deg prisen av frakten tilbake, ellers må du sende den tilbake med posten for å få full refund.
 
Tilbake
Topp