Rimelig næringsmiddelgodkjent pumpe

Kom over denne pumpa på ebay: http://www.ebay.com/itm/110966094621?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2648 Den er 24V, men det finnes også 12V. Ellers er det flere varianter hos samme selger med og uten 1/2" gjenger.
Ingen 230V dessverre, men med en rimelig transformator er ikke det noe problem. 24 V ser ut til å være noe mere futt i.

Spesifikasjonene er gode:
Næringsmiddelgodkjent
10,5 l/min, 5.0M høyde
Inngang G1/2" AG (Ø12) mm
Utgang  G1/2" AG (Ø12) mm
Temperatur på veske max. 105°C
Lydnivå ≤ 55dB(A) @ 0,1m
          ≤ 30dB(A) @ 1m
På 4 m avstand ikke hørbar

Hva tror dere? Virker veldig bra synes jeg.
 

Vedlegg

  • pum375_01_0400.jpg
    pum375_01_0400.jpg
    61,8 KB · Sett: 605
Mange som bruker de pumpene der. Eg bruker 12v versjonen med slangetut til mesk sirkulasjon. Ver nøye med reingjering/gjennomspyling etter bruk så funker den fint.
 
Bruker 12V versjon med 3m/6L min, den blir litt i minste laget til flytting av større volumer, men til mesking er den finfin. Kunne godt tenke meg å prøve 24V versjonen.
 
runarstock skrev:
Bruker 12V versjon med 3m/6L min, den blir litt i minste laget til flytting av større volumer, men til mesking er den finfin. Kunne godt tenke meg å prøve 24V versjonen.

Ganske mange som har hatt problemer med disse pumpene når de har blitt brukt til mesking. Jeg ville definitivt valgt noe kraftigere.
 
Er det noen som kan anbefale et greit og billig alternativ med styring? Helst plug&play med vanlig stikkontakt.
 
Gahr skrev:
runarstock skrev:
Bruker 12V versjon med 3m/6L min, den blir litt i minste laget til flytting av større volumer, men til mesking er den finfin. Kunne godt tenke meg å prøve 24V versjonen.

Ganske mange som har hatt problemer med disse pumpene når de har blitt brukt til mesking. Jeg ville definitivt valgt noe kraftigere.

Litt fort i svingen der kanskje. Resirkulering av mesk var det jeg egentlig tenkte på.
 
Tilbake
Topp