rust på Syrefast (rustfri) sveisemuffe

oleeven skrev:
hmm det var det da. kanskje 4-5måneder. på vørtersia så var den helt brun mens på utsia av kjelen var det ikke så ille.

Hadde det vert rustfritt hadde den vert blank og fin på vørtsida, vørt er et ganske bra rensemiddel, nesten på høyde med sterkrens :)
 
som nevnt tidligere har vinogbar bytta leverandør av rustfri muffe pga at den ruster. så alle som handler muffe der nå skal få sikkelig muffe.
 
Eduard skrev:
Heller ikke jeg har noe særlig erfaring med sveising, men ofte hører jeg at det er veldig dyrt å få utført sveising av rustfritt stål, da dette er omstendelig å utføre. Er det ikke slik at man skal tilføre visse gasser til sveiseområdet for å sørge at man også får denne 'rustfri'-heten også der det sveises? Kan tenke meg det er noe edelgass som brukes, som Argon.

Dyrt ja, det er dyre elektroder, du trenger en TIG helst, du må også ha gass på baksiden av sveisen for å få den porefri der og, så pinnesveising på vårt utstyr kan bli en prøvelse.
Dekkgassen er for å drive bort nitrogen, eller lufta vi omgir oss med, den lager bl.a. porer i sveisen, på pinner er det et belegg som lager røyk og driver bort lufta, den røyken er det ikke lett å få på baksiden av sveisen :)

Litt arti til slutt, i Amerika bruker de både dekkgass og belagte elektroder, ikke noe tull der, sett det selv. :)
 
Tilbake
Topp