SAFIREN ..SANDNES :)

Jeg var på Safiren på lørdag og ble meget positivt overrasket. Prisene på gjær (US-05) og humle hadde sunket en god del siden sist jeg var det. Gjæren var til samme pris som hos Petit (39kr) og 100g Cascade kosta det samme som hos bryggselv (59kr).

Nå kan vel til og med Mr. Tight Ass begynne å støtte opp Sadness Gauken...
 
Kjøpte Erlenmeyer kolbe 3000ml på Safiren, 495,- takk
Sa at den var mye billigere på nett, men fikk jo svar at det ikke var noe nett-butikk.
Så heretter blir det nett-butikker på meg, så får jeg heller bestille litt ekstra ettersom frakten kommer uansett.
 
Øldal skrev:
Kjøpte Erlenmeyer kolbe 3000ml på Safiren, 495,- takk
Sa at den var mye billigere på nett, men fikk jo svar at det ikke var noe nett-butikk.
Så heretter blir det nett-butikker på meg, så får jeg heller bestille litt ekstra ettersom frakten kommer uansett.

Mye og mye.....
431,- fra bryggselv.no
 
koster 145,- på en dansk web-butikk (shop.vinolhobby.dk)
men forstår ikke griningen når det er snakk om 60,- fra eller til.. -nesten så jeg håper frakten blir på en hundrings..  :noway:
 
Treig skrev:
koster 145,- på en dansk web-butikk (shop.vinolhobby.dk)
men forstår ikke griningen når det er snakk om 60,- fra eller til.. -nesten så jeg håper frakten blir på en hundrings..   :noway:
Griner gjør jeg ikke, og penger har jeg men ser jo at det er fornuftig å bestille på nett istedet for påslag på hvert eneste produkt du skal kjøpe i begynnelsen.
 
Jeg forstår ikke bitchingen over prisene...... Trenger du en kolbe NÅ, så koster den litt mer. Det er mange ting som det påslaget skal dekke for selgeren. Jeg er ingen storkunde hos Safiren, men de har kommet seg VELDIG de siste årene. Og har reddet meg med ingredienser mer enn en gang...
 
Treig skrev:
koster 145,- på en dansk web-butikk (shop.vinolhobby.dk)
men forstår ikke griningen når det er snakk om 60,- fra eller til.. -nesten så jeg håper frakten blir på en hundrings..   :noway:

Prisen jeg oppgav var inkl. billigste fraktalternativ. Den vil dermed gå ned ved kjøp av flere, men det ble trukket frem prisen på en kolbe.
 
Det er vel "opplest og vedtatt" at nett er billigere enn butikk, og utland er billigere en innland,...

Jeg vil uansett "give credit where credit's due", og si at det er bra at Safiren har hørt på kundene og satt ned prisene til et (etter min mening) konkuransedyktig nivå. Tommel opp!
 
Alt er billigere fra Kina om det er pris som gjelder...
Det viktigste er vel at det finnes en bryggebutikk i nærheten, at den blir støttet og er med på å spre det glade bryggebudskap til flere?
 
Enig i det, men vi kan jo håpe på bra kvalitet og fornuftige priser. Da vil vi sikkert få et kjempefint forhold fremover!
 
Var akkuratt innom Safiren i dag og ble lettere rasket over. Det jeg av tidligere erfaringer har oppfattet som en tidvis rolig butikk var nå fyllt opp med bryggegale rogalendinger :)
De fikk inn ny forsendelse i dag og maltutvalget synes jeg har blitt horvelig bra! Humleutvalget var greit midt på treet, de har en del forskjellig, men manglet en type eller to jeg hadde tenkt meg samt passende substitutt. Greit nok, det gjør jo nettbutikker og om jeg ikke ønsker å kave med forskjellige leverandører for å følge en oppskrift til punkt og prikke.
Flytende gjær fra Wyeast stod det litt dårligere til med, men jeg vil tro de ihvertfall hadde noe basic for (kanskje) hver sjanger. Ønsker man noe annet er de alltid villige til å bestille inn :)

Uansett, strålende service! Oppfordrer alle lokale helter til å benytte seg av Safiren, så kan vi kanskje håpe på litt snillere priser og bedre utvalg etter hvert :thumbsup:


~~ :{hint}: Kanskje noen i styret klarer å dra i land en rabattavtale her?? :{/hint}: :)



Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
var på Safiren i lunchen og kan melde om en splitter fersk Pall fra Petit stående på lageret..
regner med at mye nytt snop kommer i hyllene iløpet av helgen.
 
Har selv vært på Safiren for å skulle kjøpe div utstyr. Da anbefalte han meg å gå til petit for å kjøpe utstyret. Slik ærlighet liker jeg, derfor kjøper jeg de fleste råvarene jeg trenger hos den lokale leverandøren, og div utstyr på nett. Det er greit å ha en leverandør i nærheten.
 
Noen som vet om Safiren kverner malten for oss som ikke har kvern hjemme, enda..?

Uansett supert med lokal butikk.

Verdt prisforskjellen mot nett, da varene blir med hjem med en gang. Slipper å vente en liten uke på posten.

Eksempel:
Da jeg skulle ha flaskeskyller 260 kr hos Safiren ble jo dette vesentlig billigere enn for eksempel www.bryggselv.no som tar 199 + 116 kr for å sende den til meg. Samtidig som jeg må på posten for å hente pakken.

Safiren :skitbra:
 
Trødne skrev:
Noen som vet om Safiren kverner malten for oss som ikke har kvern hjemme, enda..?

Uansett supert med lokal butikk.

Verdt prisforskjellen mot nett, da varene blir med hjem med en gang. Slipper å vente en liten uke på posten.

Eksempel:
Da jeg skulle ha flaskeskyller 260 kr hos Safiren ble jo dette vesentlig billigere enn for eksempel www.bryggselv.no som tar 199 + 116 kr for å sende den til meg. Samtidig som jeg må på posten for å hente pakken.

Safiren :skitbra:


Tja.... du vet at Bryggselv har butikk i Stavanger også?
 
Fullt klar over det, men tilgjengeligheten til butikken i Sandnes er bedre, gangavstand.

Åpningstidene er også noe lenger.

MEN kommer absolutt til å benytte meg av BS Stavanger om jeg er i Stavanger. Er prisene i butikken der like nett-prisene?

BS Stavanger kverner malten om vi ønsker det/spør fint?
 
Butikken har åpent til kl 19 på onsdager.
Om prisene er like nettprisen vet jeg ikke siden jeg ikke handler med nettsiden oppslått ;)
og selvfølgelig kverner de malt, som regel med et smil..
 
Utvalget av fersk gjær har kommet seg godt på Safiren nå. Har visst fått i gang direkteavtale med WL på gjær. Det betyr at dere som er lokale bør kjenne deres besøkelsestid. Plukka med meg noen rør WLP001 til 79 nok pr. rør og Best før dato 07/11.
 
Tilbake
Topp