...0,6 mm...?spesifikasjon:
Materiale: 304 rustfritt
Coil diameter: 270mm, 40 sløyfer.
total høyde: 620mm.
total lengde på rør: 35m
tykkelsen på røret: 0.6mm
diameter på røret: 1/2"
Joda, men hvor høy flow er det mulig å ha? Min dyppkjøler har tilnærmet koketemp på utløpsvannet etter 2 meter på full pupp. Da vil de aller, aller fleste av de 35 meterne være fullstendig virkningsløse.Bare å ha høy flow.
Tar gjerne en.
Er det noen som ønsker å kjøpe en stor vørter kjøler?
importerer kanskje 5 eller 10 stk fra kina.
prisen vil bli ca 1000kr ]
Hmm.. Det er ikke min erfaring. Hos meg er det såvidt jeg merker noe særlig temp på utvannet. Det er en std BB kjøler, og den kunne slik sett vært dobbel så lang.. men fullt trøkk på krana i springen så klart, så god gjennomstrømning.
Holder du kjøleren stille i vørteren? Hvis du rører litt fram og tilbake vil utvannet ha betydelig høyere temperatur, og kjølingen går raskere. Når jeg holder kjøleren i ro, tar det max ett sekund før utvannet bare er marginalt varmere enn innvannet. Det er fordi den vørteren som ligger inntil kjølerøret blir avkjølt med en gang. Hensikten er jo å hente varme ut av vørteren, og jo høyere temp på utvannet, jo raskere går nedkjølingen.Hmm.. Det er ikke min erfaring. Hos meg er det såvidt jeg merker noe særlig temp på utvannet. Det er en std BB kjøler, og den kunne slik sett vært dobbel så lang.. men fullt trøkk på krana i springen så klart, så god gjennomstrømning.
Typed with thumbs.