• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Til Salgs Selger HERMS-coil 10mm kobber

Jeg selger min første HERMS-coil siden den ikke er i bruk. Ikke så pent rulla men fungerer selvfølgelig like bra for det. Selve coilen er 20cm høy og 12cm på det bredeste. Passer fint nedi de fleste vannkokere(= HERMS). 10mm utvendig rør. Fungerer utmerket til stegmesking i en 2000w vannkoker styrt av PID(25l anlegg). Er det boen interesse? Tenker 500kr+ frakt(eller h.b.)
image.jpeg
 
Kjøpte 5 meter så så vidt jeg husker er den ikke kuttet noe. Er borte nå, så får ikke målt helt nøyaktig.
 
π*d
3,14 * (12-1 (ytterrøret)) * 14 kveiler = 4,8
Så er det to stumper... 5 meter høres riktig ut :)
 
Sist redigert:
Det er ikke meningen å fornærme deg på pris, men jeg har et lite prosjekt hvor denne kunne passe. Den vil bli byttet ut med rustfritt dersom jeg er fornøyd, men som en proof of concept...
Ofte ser man på forumet at det tar lang tid å få inn første bud, mens påfølgende bud sitter løsere, så kanskje du får flere etter mitt... :)
Jeg byr 200,- dersom vi kan ordne med levering i Oslo.
 
Det er ikke meningen å fornærme deg på pris, men jeg har et lite prosjekt hvor denne kunne passe. Den vil bli byttet ut med rustfritt dersom jeg er fornøyd, men som en proof of concept...
Ofte ser man på forumet at det tar lang tid å få inn første bud, mens påfølgende bud sitter løsere, så kanskje du får flere etter mitt... :)
Jeg byr 200,- dersom vi kan ordne med levering i Oslo.
Hei! Jeg blir ikke fornærmet, men kobberet koster 369kr og den er klar til bruk så jeg må ha 400 + frakt om det skal bli salg. Jeg bor rett ved Hamar så om du kjenner noen som skal forbi så sparer du frakten.
 
Du har helt rett i det mseveland, jeg beklager, jeg glemte meg bort i iver etter å advare mot irr, men du har helt rett, dette kan gjøres utenfor annonser, sorry storstad !

Sent fra min D6503 via Tapatalk
 
Du har helt rett i det mseveland, jeg beklager, jeg glemte meg bort i iver etter å advare mot irr, men du har helt rett, dette kan gjøres utenfor annonser, sorry storstad !

Sent fra min D6503 via Tapatalk
Den er grei, jeg er klar over irr, det kan tas bort, jeg bruker sitronsyre, andre bruker vel kanskje star san. Jeg skal faktisk selge den, med andre ting, for å få ned utgiftene til ny pistol! Helt sant. Takk til mseveland, ble nesten litt irritert på innleggene dine Jan H. Alt i orden.
 
Hei, jeg har lagt meg helt flat, men at du nå forsvarer bruk av vørter innvendig i kobber-rør, ved å ta bort irr med sitronsyre eller star-san 2,5 meter inn i et tynt rør, synes jeg er svært trist, jeg har bare prøvd star-san og det har ingen virkning på irr. Jeg beklager igjen, men kobber-forgiftning er svært alvorlig, derfor kan ikke ditt siste innlegg stå uten at noen advarer.
Som sagt her før, det er ikke pistolen som er farlig, men u- kyndig bruk.

Sent fra min D6503 via Tapatalk
 
Hei, jeg har lagt meg helt flat, men at du nå forsvarer bruk av vørter innvendig i kobber-rør, ved å ta bort irr med sitronsyre eller star-san 2,5 meter inn i et tynt rør, synes jeg er svært trist, jeg har bare prøvd star-san og det har ingen virkning på irr. Jeg beklager igjen, men kobber-forgiftning er svært alvorlig, derfor kan ikke ditt siste innlegg stå uten at noen advarer.
Som sagt her før, det er ikke pistolen som er farlig, men u- kyndig bruk.

Sent fra min D6503 via Tapatalk
Det er helt greit og full respekt for beklagelsen din. Det er mulig du har rett, at det ikke går an å fjerne irr med sitronsyre inni et rør. Jeg har også investert i stainless kjøler, nettopp for å unngå irr. MEN det er jo hundrevis (minst) av hjemmebryggere som bruker kobber i brygging og til HERMS, og dette har jo blitt diskutert både på forumet her og i andre forum(Palmers bok også tror jeg). Jeg reagerte mest på at du hadde en nedlatende måte å få frem poenget ditt på, og i feil tråd. Finnes som sagt mange tråder på forumet dette har blitt diskutert før. Har du særskilt ekspertise på dette, eller er det kun empirisk? Jeg har som sagt brukt sitronsyre(og salt), og sier bare at jeg har hørt andre bruker star san. Du har ikke brukt sitronsyre men sier at det ikke fungerer. Er du sikker på at jeg har irr inni kobberrørene mine? Jeg sier som sagt ikke at du tar feil, men jeg skal undersøke det. Jeg vil ikke ha irr i ølet mitt. Andre som har lyst til å kommentere?
 
Hei igjen, jeg mente ikke å være nedlatende, jeg skrev grøss å gru, jeg skrev ikke noe nedlatende om deg som selger eller noe om eventuelle kjøpere, jeg glemte at det var en annonse og det er jeg lei for, det med pistol var ment som en hyggelig måte å fleipe litt rundt en mulighet for forgiftning, jeg beklager at det ble oppfattet anderledes.
Jeg benekter ikke sitronsyre, bare star-san og tilsvarende, jeg har ikke prøvd sitronsyre, og er derfor bare skeptisk, som om noen peker på meg og sier, den er ikke ladd, jeg har behov for å sjekke selv for å føle meg trygg, sånn er det med kobber også, vi kan ikke se innvendig og være sikre på at det ikke har ligget fuktighet og dannet irr, og jeg er enig at annonse ikke er rette fora, men er du trygg i din sak burde det ikke skade noen at jeg advarer mot problemet, og jeg presiserer gjerne at ved riktig bruk/ tørk av kobberspiralen innvendig unngår man irr og forgiftning.
Takk for hyggelig meningsutveksling storstad , det står det stor respekt av og jeg er sikker på at det styrker din mulighet for salg. Mvh. Våpen samler :)

Sent fra min D6503 via Tapatalk
 
Det var bare litt, la oss si, usaklig å sammenligne irr med pistol, men uansett ikke meningen å legge noe på deg som du ikke skrev! Og ikke alltid like lett med kommunikasjon som kun er basert på tekst, vanskelig å tyde om det er spøk eller revolver(pistol :)Greit å få opp temaet igjen! Salget er ikke så viktig, men det burde være en reell sjanse for at de som ser annonsen blir klar over utfordringen med irr/ verdigris. Hehe!
Mvh. Pistolskytter
 
Tilbake
Topp