Silbunn - folk betaler jo helt ville priser

Har fulgt med en stund, å jeg ser folk betaler i dyre dommer for silbunner... Jeg kjøper de for ca 70.- pr kvadrat hos min lokale (og alle andre) ventilasjons montører.
Har brukt dette det siste året uten problem. Aldri stuck, og lite eller ingen ting som kommer igjennom (bortsett fra vørter), å jeg bruker MYE hvete.

5 stk avstandstykker og ned i karet med det. ca 30.- koster det meg for en silbunn til et 48l Igloo Marine.

Lager de etter målene dine? Forstår det som en blikkenslager, stemmer det?
Er på jakt etter en silbunn til en coleman 100

Frodejo skrev:
Har fulgt med en stund, å jeg ser folk betaler i dyre dommer for silbunner... Jeg kjøper de for ca 70.- pr kvadrat hos min lokale (og alle andre) ventilasjons montører.
Har brukt dette det siste året uten problem. Aldri stuck, og lite eller ingen ting som kommer igjennom (bortsett fra vørter), å jeg bruker MYE hvete.

5 stk avstandstykker og ned i karet med det. ca 30.- koster det meg for en silbunn til et 48l Igloo Marine.

Det kan vel neppe vera i rustfritt stål….  kvadratmeterprisen på slik plate er 1200 kroner - frå importør….  

De er i rustfritt stål. Om de er næringsmiddelgodkjent aner jeg ikke. Ble tipset av bryggebutikk om det.

katla skrev:
Frodejo skrev:

Det kan vel neppe vera i rustfritt stål….  kvadratmeterprisen på slik plate er 2500 kroner - frå importør…. 

Det må være en særdeles dyr importør. Kjøpte selv fra rmig (produserer og importerer), og betalte vel 150,- for 40x40 perforert rf plate. (fikk likegodt to plater til, som "vareprøver" :) :))

Finnes "Næringsmiddelgodkjent rustfritt stål"?

Jeg tror ikke det har så mye å si om det er AISI-316 eller AISI-304 for vårt bruk. Kan aldri tro at fks. VVS-beredere som mange bruker er i bedre kvalitet enn AISI-304. Eneste forskjellen på disse to kvalitetene er at 316 inneholder en liten mengde molybden og betegnes som "syrefast". Dette gjør 316 bedre rustet mot korrosjon i ekstreme miljø.

Bård skrev:
Det må være en særdeles dyr importør. Kjøpte selv fra rmig (produserer og importerer), og betalte vel 150,- for 40x40 perforert rf plate. (fikk likegodt to plater til, som "vareprøver" :) :))

oops - eg brukte plateprisen - som er for 2 kvadratmeter og retta det litt for seint.  Pris for heil plate er idag omlag 1900 ex. mva.  - hjå importør som er i austlandsområdet.    Det blir vel omlag 2500 for ei plate og delt på 2 er det 1250 pr. m2. 

Når du får plater på 40*40 cm vert det 20 cm kapp igjen på eine sida av plata.  Det betyr at det maks kan lagast 4 plater på 80 cm av plata.  Det gjev ein pris på 1000 kroner for fire slike plater - altså 250 kroner pr. plate inkl. mva.  I tillegg vil du også måtta betala timepris for å kutta platene dine - så den prisen du har fått er enten RILUM eller så er det tjommipris...

katla skrev:
Bård skrev:

oops - eg brukte plateprisen - som er for 2 kvadratmeter og retta det litt for seint.   Pris for heil plate er idag omlag 1900 ex. mva.  - hjå importør som er i austlandsområdet.     Det blir vel omlag 2500 for ei plate og delt på 2 er det 1250 pr. m2. 

Når du får plater på 40*40 cm vert det 20 cm kapp igjen på eine sida av plata.  Det betyr at det maks kan lagast 4 plater på 80 cm av plata.  Det gjev ein pris på 1000 kroner for fire slike plater - altså 250 kroner pr. plate inkl. mva.  I tillegg vil du også måtta betala timepris for å kutta platene dine - så den prisen du har fått er enten RILUM eller så er det tjommipris...

De hadde tilfeldigvis ei stripe på 40cm liggende så det var vel strengt tatt kapp jeg kjøpte. Jeg ser at det selvfølgelig kan gjøre mye med m2 prisen. :) ::)

Frodejo skrev:

Mulig jeg har litt tungt for det, men trenger litt utdypning her. Hva brukes produktet til i ventilasjonsbransjen, hva er str på hullene og til slutt : Bilder av ferdig silbunn hadde jo ikke vært så dumt..

Tilbake
Topp