Sirkulering av mesk ved biab?

Det vil eg tru er ein god ide. Det er jo på ein måte litt likt som kjele-i-kjele oppsett som BB30, Nimbus o.l.
Det kan hende du må tilføre litt varme samtidig for å kompandere for varmetap i slangar og koblingar, men du får då mogelegheiten til god temperaturkontroll med på kjøpet.

Terje W skrev:
Hei. Vil det være en god idé å bruke en sirkulasjonspumpe under mesking ved biab bryggng?

Noen som har gjort dette, og evt. kan poste bilder, linke til / legge ut deleliste?

Ikke at dette er et bilde men jeg har sett løsningen hvor folk har pumpa rett på ventilen og putter slangen oppi kjelen igjen. Veldig enkelt.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Mulig jeg prøver på noe sånt bare for morro og sjekke om det har noe for seg.Får se på ebay el. om jeg kan finne ei billig,grei pumpe.Ser for meg pumpe rett på kuleventil,rustfritt el. rør opp i toppen og sprute ut igjen over meskeposen.Lurte på å bare isolere hele sullamitten,så slipper jeg kanskje ekstern varmekilde,evt bare lunke litt med platetoppen.

Sent from Tapatalk

Enkleste er kanskje lett lunk på platetoppen og bruke en slange som du isolerer. Da putter du bare slangen nedi gjæringskaret når du er ferdig. Slipper du å skru av pumpa med rør på mens du brygger.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Tilbake
Topp