Skruflasker fra Lade Gaard - lar de seg korke?

Hei.

Hender det åpnes en Lade eller 2 her i hus.

Disse har jo skrukork.

Samler flasker til hjemmebrygg, og kan disse korkes om igjen ?

Eller er det bare å pante de inn igjen.

Noen ?

Ja det går, er litt tyngre å korke.
Trur ein må ha håndkorker bordmodell
http://www.bryggselv.no/products/handkorker-bordmodell

Har ikke hatt noe suksess med hverken hånd eller bord-modell på disse. Vanskelig å få beint og tett

Jeg har korket mange slike flasker med bordmodellen, uten større problem. Øllet har holdt seg godt på flaskene i godt over ett år :)

Slenger meg på Brynsj sin kommentar og kan bekrefte at korking av disse er 0 problem. Ihvertfall ikke med bordkorker.

Takk for svar,,da har jeg handlet bordkorker og 1000stk korker igår.samt beholder flaskene jeg har samlet.

Hva bruker dere til selve rengjøringen av flasker før skylling med evt starsan?

Kan man bruke en vaskemaskin tablett med god såpe?

Eller klorvann???

Når jeg bruker flasker, så setter jeg dem i ovnen på 150 grader i 15-20 min. Er litt lat med hensyn til flaskeregjøring, men skyller alle rett etter bruk. Etter noe bruk kan det være behov for innvendig skrubbing og da bruker jeg salmiakk, som løser det meste.

Jeg har flasker som har blitt brukt på 6-7 brygg nå, og jeg har ikke gjort annet enn å skylle ut gammel gjær og øl samme kveld som flasken ble åpnet.
Setter de i boden til jeg har nytt øl klart, og da bruker jeg flaskestativ, skyller og starsan for å desinfisere. Ikke hatt noen problemer med denne metoden så langt.

Tilbake
Topp