Sliter med en av Inkbird 310'ene mine

Noen andre som har opplevd at den bare ikke gidder å varme?

Har sett at den samme nå har sluttet å varme to ganger på en batch.

Tidligere så har jeg skjønt at innimellom (når man skal starte en ny batch) så må man gå inn i step-modus, og så ut av step-modus for å få den til å være ettstegs-termostat. Har gjort det to ganger nå på den samme, men likevel.

Drittgreie. Kaster den og bytter den ut med en stc-1000+.
 
Jeg mistenker at den følger tidsplanen for første steget i et steg-program, selv om jeg har satt tr=0
 
Jeg har en av disse, har aldri drista meg på steg-programmering enda.

Med andre lignende styringer (eurotherm) har jeg opplevd at rester av gamle innstillinger henger igjen etter endt syklus. Da er det en reset som trengs. Har ikke satt meg inn i manualen, men om ikke det finnes en slik funksjon kan det være at du kan få ryddet opp i det med å dra ut ledningen å la det gå litt tid før du kobler på igjen.
 
Jeg har gjort en klassisk "reset" ved å nappe ut ledningen og så plugge inn igjen. Får prøve med lengre tid neste gang. Nå har jeg økt tiden på første steget i steg-programmet, selv om jeg ikke bruker stegprogrammet.. Men så irriterende, det må være en bug i koden. Har forøvrig sett at flere av disse konker, ikke responsive er klassikeren.
 
det minner hvertfall veldig om et fenomen jeg ser ofte på eurotherm kontrollere. Vi får håpe at det hjelper. Ser for øvrig at du kan programmere AT som er hva som skal skje ved strømbrudd. Sett den til reset å gi den et strømbrudd
 
Ah. Takk for tips. Jeg har satt AT=1, for å ikke drite meg helt ut på stegprogram hvis det skulle skje.

Men apropos dette. For to-tre dager siden gikk faktisk sikringen på kretsen hvor stinkbirden er koblet til. Burde jo anta at den husker siste temperatur som er satt?
 
Ah. Takk for tips. Jeg har satt AT=1, for å ikke drite meg helt ut på stegprogram hvis det skulle skje.

Men apropos dette. For to-tre dager siden gikk faktisk sikringen på kretsen hvor stinkbirden er koblet til. Burde jo anta at den husker siste temperatur som er satt?

I og med at den lar deg programmere «fortsett der du slapp» er det rimelig å anta at det ligger batterier inni der som holder liv i minnet. Disse vil jo ikke vare evig, så med mindre du har et veldig langvarig strømbrudd så burde det funke.

Hør av deg hvordan dette går, godt mulig jeg havner i samme uføret en dag [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Strømbruddet varte i ca 30 sekunder. Er det noe jeg er god til så er det å vippe sikringer.

Skal si fra hvis tempen ikke synker etter to dager igjen, som var første steget i steg-programmet.
 
Jeg klagde på min 310T (edit: i oktober) til produsent og fikk kostnadsfritt tilsendt oppfølgeren 310T-B fra Kina i løpet av få dager. Det er den nye versjonen som nå selges av blant annet Bryggselv.

Her er de to hovedproblemene jeg påpekte.

1. Whenever I start using the product, I need to change the TR setting in order for the product to "activate". If I want to set a fixed temperature, I need to set TR=1 first, save, and then back to TR=0. Then the green light starts blinking and it'll turn on. It's the same if I want to set TR=1 - I first need to do the switch back and forth.

2. When using the staged temperature increase/decrease and hour as time unit, I often want the temperature to remain at the last setting for quite some time. Hence, I would set the first four-five stages to last for e.g. 6 or 12 hours, while I set the last to 48 or even 100. However, when doing this I always find the device showing "End" in the display way prematurely, i.e. the product doesn't seem to take into account the prolonged duration of my last stage. I've tested this many times, double and triple checking the settings, but it always behaves the same.

Svaret jeg fikk:

Hi Jorgen,

Many thanks for contacting!

For the problem of the ITC-310T, our engineer has upgraded the software in the ITC-310T-B, Bryggselv also has stock this version.
Could you please kindly provide your shipping address?

I would send you the ITC-310T-B from China via DHL.
Please advise.

Many thanks.


I tillegg har den nye versjonen 12 istedenfor 6 temperatursteg, bedre kalibrerte sensorer, og det går mye raskere å browse når du skal skifte temperatur.
 
Sist redigert:
Aha. Crappy opplegg mao. Jeg kommer uansett til å oppgradere begge 310'ene mine til STC1000+

Det der er det samme jeg har opplevd. Som oftest så funker det, men innimellom så nei. Men det hjelper lite hvis 10% av batchene med den ITC'en må følges opp som en barnepasser eller gjør feil uten.

Eneste er den som jeg aldri har programmert til step-program, oppfører seg fint. Kina.

Edit: Nei vent litt, du fikk en rett fra ITC uten å gå via BS? Hvis den nye funker fint så prøver jeg på den løsningen, hvis jeg har fortått det rett. Synes uansett den er lit mindreverdig enn stc1000+. mtp ramp-funksjon, som ITC ikke har. Og STC er mye lettere å programmere.

@Jørgen O
 
Jeg byttet først hos BS i januar, og fikk et produkt med samme feil. Dette skrev jeg også direkte i mailen min til produsent.

Det er jo et flott produkt når det virker som det skal.

Nå bruker jeg den gamle enheten til å holde konstant temperatur på 2 grader i en fryser med kegs. Den nye må til pers når jeg gjærer.
 
Sist redigert:
Alt er flott når det virker som det skal. Men dette holder ikke synes jeg. De tar penger for det, da skal det funke, hver gang. Ville ikke akseptert en nybil som bare starter 9 av 10 ganger.

Skal sende mail til BS.
 
Virker som klassisk billig kina-greie egentlig. Hvis jeg ikke får positivt svar fra BS, så går jeg for stc 1000+, og kommer faktisk til å råde folk MOT å kjøpe ITC 310-A. To av de andre kjøleskapene jeg har har 1000+ og de har fungert i noen år, og koden er gratis..
 
@Miguel hvor kjøper herren STC1000+. Trodde jeg hadde kjøpt en, men er redd det er kun en 1000 ikke +. (Hvordan finner jeg ut om det er en + burde kanskje spørsmålet være!)
 
Satte inn et nyy øl på 22 grader her om dagen. I dag er det romtemperatur inni der... TR=0. For en drittgreie. Er jeg eneste som har opplevd det?
 
Tilbake
Topp