• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Solgt! Monster Mill MM3 2.0 til salgs!

Me har 2 maltmøller.
Til info så har vi har kværnet til ca.10 (50L) batcher med monster millen.
Ikke akkurat mye brukt.
Kan legge til noen bilder av den viss ønskelig
 
2500 for den mølla der er løp og kjøp, med mindre det blir 300 kroner i frakt da, da er det gå og kjøp. Du bør poste et bilde av serrateringen, det er egentlig det som er mest interressant i ei mølle hvis du kan gå god for at den snurrer greit og ikke har vært utsatt for mye sideveis belastning.
 
Hva er egentlig forskjellen på mm3 og mm3 2.0? Har vurdert oppgradering til mm3 følger det med base og trakt?
 
2.0 har 2" valser. Vanlig 3 har 1.5" valser. Hvis du har motor til det ene og oppgraderer så må du ideelt sett skifte motor og.
 
Hva er egentlig forskjellen på mm3 og mm3 2.0? Har vurdert oppgradering til mm3 følger det med base og trakt?

2.0 har større kapasitet (fra 4kg/min til 6kg/min) pga. valsene har større diameter.
Og det er en endring på måten du stiller inn valsene. 2.0 har ei skrue med eit eksentrisk hull som den nedre valsen er koblet til.
Så for å stille ønsket bredde på valsene, er det bare å vri på hjulet som er på begge sider.
Men du er fortsatt avhengig av å bruke bladsøker når du stiller inn kværnå.
 
Hei.

Funker det og dra denne med vanlig batteri drill?

Ja, det funker nok fint, men du bør nok ha en 18V drill. Dog, det beste er kanskje å kjøpe en billig 230V-drill (med ledning) på feks Biltema og bare la den stå permanent tilkoblet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jag prøvde min mm2 med en av dom billige 230V drillerne fra biltema men det likte den ikke veldigt god. Men funker supert med den største drillen som og har lavgir (499kr). Mulig 2.0 varianterne er litt annerledes dog :)
 
Tilbake
Topp