Billigere: ikke faen. Innen du har kjøpt alle kranene du trenger havner du langt over Speidel.
Stadige oppdateringer: Ja, selvsagt. Har ennå ikke klart å få på plass stegmesking eller noe annet fornuftig. Kun oppdateringer som skulle vært lansert ved utsendelse.
Tri-clamp: 34mm som ikke eksisterer noe annet sted slik at du blir nødt til å kjøpe alle delene hos Brewtools.
Større batcher: ja fem liter.
Lavere effektivitet grunnet gravitasjon og tett mesk.
Ikke mulighet for LODO hvis det er av interesse
Et meskerør som er ganske ubrukelig å løfte da håndtak detter av.
Du skjønner at det enn så lenge er kun to personer som driver Brewtools? Og at det er et relativt nystartet selskap? Tenk over at det kanskje tar litt lenger tid enn hos de store etablerte selskapene. Døgnet har bare 24 timer for disse karene også.
Tri-clamp poenget ditt, det er greit nok, men finnes som nevnt på aliexpress.
Firmwareoppdateringer kommer fortløpende som bugs dukker opp. Oppdateres nå via WiFi.
Oppskriftsmodus kommer så snart integrasjon mot Brewfather er ferdig, det var aldri lovt spesifikt tidspunkt for det ved produktlanseringen. Stegmesking er jo ingen problemer i det hele tatt, det er fort gjort i touchskjermen å endre temperatur og tider. Man kan også justere hvor mye strøm maskina trekker uten å restarte systemet. Til oppvarming mellom steg kan brukeren ta effekten ned til 10A maks og likevel kjøre auto uten å risikere å svi vørteren.
Større batcher; jeg vil si at 12-13 kg mot >20 kg maltkapasitet er temmelig stor forskjell.
Effektivitet? Jeg har temmelig god effektivitet, over 90% meskeeffektivitet flere ganger. Da med 12-14 kg malt. Rundt 80% meskeffektivitet er vanlig for meg med 14-17 kg malt. 17kg+ så ligger jeg på 70-75%.
De som sliter med tett mesk er nok for ivrige å sirkulere under meskingen. Jeg har ikke hatt problemer med dette.
Håndtaket er ikke sikret på innsiden nei, men det anbefales (hvis man ikke har talje,) når man løfter dette å bruke meskespaden eller ei annen stang som løfter på midten av håndtaket, da kan det ikke falle ut for det blir pressa innover.
LODO? Det er da vel bryggerens prosess som i største grad bestemmer LODO-tilnærmingen? Det er på ingen måte påkrevd å nærmest spyle vørteren under sirkulering eller skylling som demonstrasjonsvideoen viser, det er bare en demonstrasjon på hvordan muligheten kan være, ikke absolutt skal være.
Og så har B80 pro hele 6kW effekt mot Speidel sin 3,2kW effekt. Sikkert moro å koke opp 80 liter med 3,2kW.