Noen som har en formening om hvor mye Splenda man skal bruke for å få noe som er i bulmers land og hvor mye for å please de som liker butikk cider??
Har diskutert det samme med noen bryggevenner. Hva med å tilsette gjærstopp og deretter sukker for å få sødme?Har tenk å lage meg en sider nå i høst,for å få naturlig sødme i sideren vil jeg bruke gjærstopp. Er det noen grunn til ikke bruke gjærstopp?
Tenkte å karbonere på fat.
Et helt naturlig alternativ er laktose. Melkesukker. Det er ikke gjærbart og smaker søtt og godt. Fås på bryggebutikkene. Regner med at det er omtrent like mye kalorier som i vanlig sukker.Kjerringa i huset her er glad i cider, men den må være søt. Hu liker samtidig ikke den typiske kunstige søtsmaken som finnes i lettbrus som cola light/Pepsi max osv. Noen som har innspill på hvilket kunstig søtningsmiddel som likner mest på vanlig sukker i smaken?
Har prøvd laktose, og syntes det hadde minimal virkning. Da må det store mengder til ihvertfall. En halvkilo laktose på 20 liter var knapt merkbart.Et helt naturlig alternativ er laktose. Melkesukker. Det er ikke gjærbart og smaker søtt og godt. Fås på bryggebutikkene. Regner med at det er omtrent like mye kalorier som i vanlig sukker.
Laget en som gjæret til under 1, altså ganske så tørr. Flaket på 0,33 l flasker men søtet ikke. Det jeg har gjort til de som ønsker søtere cider er å tilsette 2 natreen suketter rett i glasset. Det gir en passe søt cider.
jeg kommer til å teste splenda nå jeg flasker np snart, 2g/l og noe med 4g/l
jeg kommer til å teste splenda nå jeg flasker np snart, 2g/l og noe med 4g/l
Ble aldri gjortOg hvordan gikk det?