• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Står på kanten av stupet og titter lystig ned i galskapens abyss

Drechsler

Norbrygg-medlem
Vurderer seriøst å kjøpe 2 55 gallon blichmann kjeler (en med falsk bunn) og bruke 50 liter speidelen min som HLT i et herms oppsett.  :bank2:
Lurer litt på om det har bikka over for meg? Det virker jo fornuftig å få mer ut av en bryggedag. Spesielt når man liker å dele ut til familie og venner.....

Fremdeles....

Veldig lyst på, men fornuften og økonomien holder meg så vidt igjen foreløpig....
 
Drechsler skrev:
Vurderer seriøst å kjøpe 2 55 gallon blichmann kjeler (en med falsk bunn) og bruke 50 liter speidelen min som HLT i et herms oppsett.  :bank2:
Lurer litt på om det har bikka over for meg? Det virker jo fornuftig å få mer ut av en bryggedag. Spesielt når man liker å dele ut til familie og venner.....

Fremdeles....

Veldig lyst på, men fornuften og økonomien holder meg så vidt igjen foreløpig....
Jeg tror speidelen på 50 liter blir for liten til å lage nok skyllevann. Du kan få en brukt 300 liters varmtvannsbereder av meg, så kan jeg overta speidelen din?
Satser på at jeg kan få til en deal her før evt. arvinger eller familie får deg tvangsinnlagt eller umyndiggjort.
 
Var 55 gallon kjeler seriøst ment? I så fall forstår jeg tittelen på tråden desto bedre, selv om jeg mistenker at det er snakk om 55 LITER.
 
208 liter ja, da kan man brygge 110-120 liter i slengen...

Samme arbeidsmengde, liten økning i råvarekostnadene og dobbelt så mye øl.
Per i dag gir jeg bort mellom 25-75 % av hvert brygg. Kunne jo vært kjip og bare hatt ølet for meg selv, men det er ikke helt meg.
Jeg liker å gi bort øl til familie og venner...og jeg elsker å få tilbakemeldingene  :yes:
 
Hmm, kanskje man kan få lagd seg en falsk bunn til speidelen og bruke den som mesketank med tempraturkontroll? DVS ingen rims/herms bare flerstegs infusjonsmesking?
 
Tror jeg har bestemt meg nå....  :jaha:

Beholder speidelen
Kjøper en 75 liters blichmann med falsk bunn og autosparge og bruker denne sammen med speidelen, march pumpen og en 30 liters kjele til skyllevann som jeg har fra før.

Blir ikke mer øl/time brukt, men dette er en fornuftig løsning jeg kan implementere enkelt selv uten veldig store ekstra kostnader  :yes:

Får heller bare trosse kona og brygge oftere og flere sorter  ;D
 
Tilbake
Topp